اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد خبر داد

راه‌اندازی 170 مرکز دیجیتال در جوار مساجد

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد گفت: در حال حاضر 170 مرکز دیجیتال در جوار مساجد شکل گرفته و فعالیتشان را با هدف سرگرم کردن جوانان و آموزش صحیح حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند.

راه‌اندازی 170 مرکز دیجیتال در جوار مساجد

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، ‌اظهار داشت: ‌مراجعاتی که امروز به کانون‌های مساجد انجام می‌شود بیش از توان و بضاعت ماست به طوریکه پرونده‌های متعدد در نوبت هستند تا اقدام به تشکیل کانون‌های فرهنگی،‌ هنری کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 17 هزار و 400 کانون در مساجد کشور شکل گرفته است، ‌تصریح کرد: تا آخر برنامه پنجم قرار است این تعداد به 20 هزار پایگاه در کشور افزایش یابد.

ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد:‌ با رسیدن به این وضعیت ما در چند سال آینده در کنار هر مسجد کانون، کتابخانه، ‌مرکز تخصصی و دیجیتال راه‌اندازی می‌کنیم تا جوانان و نوجوانان ما از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: اهالی مسجد و دلباختگان مکتب اسلام و قرآن قیام کردند تا خواسته ولی امر مسلمین را در توسعه و تقویت کانون‌های مساجد به عنوان محل امیدواری جوانان و نوجوانان برای گذراندن اوقات فراغت تشکیل داده و ساماندهی کنند به طوریکه تاکنون 8 هزار کانون در مناطق روستایی شکل گرفته است.

وی بیان کرد: ما هیچ محدودیتی در راه‌اندازی کانون‌ها نداریم اما با کمبود برخی منابع اعتباری و ابزار و امکانات روبه‌رو هستیم که امیدواریم این محدودیت‌ها با رویکرد دولت یازدهم و هماهنگی‌های انجام شده برطرف شود.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی،‌ هنری مساجد از فعالیت 11 هزار کتابخانه باز و دارای مخزن در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: سالانه بیش از 4 میلیارد تومان از طریق معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به این کتابخانه‌ها کتاب‌های مناسب دینی و ارزشی اهدا شده و نسبت به تجهیز آنها اقدام می‌کنیم.

ارباب سلیمانی از توزیع امکانات عادلانه بین مناطق شیعه و سنی خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای اصلی ما تأسیس مراکزی دیجیتالی در جوار مساجد است که تاکنون در سطح کشور 170 مرکز دیجیتال راه‌اندازی شده و از شبکه اینترنتی پاک با نظارت دقیق امام جماعت یا نماینده او در ارائه سرویس و خدمات به جوانان و نوجوانان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: ‌در حال حاضر 22 میلیون جمعیت در بیش از 63 هزار روستا ساکن هستند که کانون‌های فرهنگی، ‌هنری مساجد تنها پایگاه فرهنگی آنها برای حضور و مشارکت در اقدامات تأثیرگذار در این حوزه‌هاست که امیدواریم بتوانیم این پایگاه‌ها را به هر شکل ممکن تقویت کرده و توسعه بخشیم.

ارباب سلیمانی از راه‌اندازی کانون در جوار مصلی‌ها خبر داد و تصریح کرد: ‌در این زمینه نیز تاکنون 120 کانون در جوار مصلی‌های کشور راه‌اندازی شده که سعی بر این است تا با مشارکت ائمه جمعه این کانون‌ها پاسخگوی نیاز مخاطبان و علاقه‌مندان باشد.

مشاور وزیر ارشاد به دو مأموریت اصلی کانون‌های جوار مصلی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: شبهه‌زدایی از اعتقاد دینی جوانان و نوجوانان به همراه پاسخگویی مناسب به آنها و یادآوری حضور اعضای کانون در آیین نماز جمعه از مأموریت‌های این مجموعه است.

وی از تشکیل کانون‌های فرهنگی،‌ هنری در مراکز دانشگاهی نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه تاکنون 83 کانون در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی شده که این مکان‌ها به مأمن خوبی برای دانشجویان در خودسازی و تقویت اهداف دینی و تربیتی تبدیل شده است.

ارباب سلیمانی ترس دشمن را از پایگاه مسجد یادآور شد و اضافه کرد: خود آمریکایی‌ها در تحلیل خود از سه مانع بزرگ سخن به میان آوردند که این سه مانع شامل روحانیت، بسیج و کانون‌های مساجد است که برای آنها یک مزاحم واقعی به شمار می‌رود.

وی در ادامه بیان کرد: ما در جنگ 33 روزه و 22 روزه غزه و لبنان شاهد هجمه سنگین به مساجد بودیم به طوریکه در بین اماکن صد درصد مساجد تخریب شده و آسیب به آنها وارد شده است.

ارباب سلیمانی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی از پایگاه مسجد سیلی خورده‌اند و از این پایگاه همیشه در هراس هستند، یادآور شد: کانون‌ها امروز بزرگترین و فراگیرترین شبکه‌های اجتماعی در کشور هستند که مجال خوبی را برای نسل جوان فراهم کردند تا توانمندی‌هایشان را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/62001/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول