اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول سال‌ جاری محقق شد

پرداخت تسهیلات به 505 نفر از جامعه ایثارگران

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران اسدآباد گفت: در طول سال‌ جاری به 505 نفر از جانبازان و فرزندان شهدا از صندوق شاهد تسهیلات پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات به 505 نفر از جامعه ایثارگران

علی وفائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسدآباد، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید اسدآباد در سال‌ جاری، اظهار داشت: طی امسال  مطالبات 550 نفر از ایثارگران از طریق کارت بانک دی به صورت نقدی و واگذاری سهام شرکت‌های نیروگاه برق دماوند و زاگرس پرداخت شد.

وی با بیان اینکه 75 نفر از افراد ایثارگر متقاضی قرارگیری زیر پوشش بنیاد شهید بودند، در سیستم جدید سجایا پذیرش شده و پرونده آن‌ها برای ثبت به کمیسیون احراز بنیاد ارسال شد، تصریح کرد: طی سال‌ جاری برای هفت نفر از جانبازان با تائید کمیسیون پزشکی مستمری ایجاد کردیم.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران اسدآباد از صدور 3 هزار و 350 فقره معرفی‌نامه ایثارگری جامعه هدف به سازمان‌ها خبر داد و گفت: تعداد 200 مورد اخذ انشعابات آب، برق و گاز والدین، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان 25 درصد به بالا به ادارات خدمات‌رسان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه در طول سال‌جاری به 505 نفر از جانبازان، فرزندان شهدا تسهیلات از صندوق شاهد پرداخت شده، بیان کرد: این تسهیلات به میزان 3 میلیارد و 3 میلیون ریال بوده است.

وفائی با اشاره به اینکه 10 نفر از افراد جامعه هدف استخدام قطعی در ادارات و سازمان‌های دولتی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: فرم تقاضای 40 نفر از جامعه هدف برای ایجاد اشتغال تکمیل و به منظور ثبت در لیست بیکاران به استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در طول سال‌ جاری پیگیری و پرداخت غرامت بیمه عمر جامعه هدف به تعداد 15 نفر انجام شده، ادامه داد: امسال به 11 نفر از متوفیان جامعه هدف 72 میلیون ریال کمک هزینه فوت پرداخت شده است.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران اسدآباد با بیان اینکه امسال 93 نفر برای وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی معرفی شدند، ادامه داد: با معرفی این تعداد افراد از جامعه هدف 7 میلیارد ریال به آنان تعلق گرفته است.

این مسئول از 50 مورد صدور معرفی برای اخذ مجوز تجاری، صنعتی و مشاغل خانگی، خود اشتغالی در شهرستان اسدآباد خبر داد و اشاره کرد: طی امسال نیز 70 مورد معرفی‌نامه برای اشتغال، استخدام و یا تغییر وضعیت شغلی به سازمان‌ها و ادارات صادر شده است.

وفائی با بیان اینکه یکی از خدمات ارائه شده به فرزندان شاهد پرداخت کارورزی است، تصریح کرد: امسال به پنج نفر از این فرزندان 55 میلیون ریال هزینه کارورزی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه طی امسال 3 هزار و 500 مورد مراجعه ایثارگران به اداره بنیاد شهید را داشتیم، افزود: در این زمینه 500 مورد خدمات در بخش‌های مختلف به آنان ارائه شده که ثبت سیستم است.

رئیس اداره بنیاد شهید اسدآباد تعداد 60 مورد صدور معرفی‌نامه برای تخفیف هزینه برق مصرفی جانبازان 25 درصد و بالاتر و فرزندان شاهد، 50 مورد معافیت از خدمت سربازی برای فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا و تلفیقی، معرفی 25 نفر از جانبازان 50 درصد به بالا برای تعویض پلاک خودرو، اعزام 84 نفر از خانواده شهدا و جانبازان 25 درصد به سفرهای زیارتی را از دیگر خدمات ارائه شده برشمرد.

انتهای پیام/89008/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول