اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌مناسبت 15 اسفند ماه

برنامه‌های بنیاد شهید استان مرکزی اعلام شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی برنامه‌های این نهاد به مناسبت 15 اسفندماه سالروز تاسیس بنیاد شهید را اعلام کرد.

برنامه‌های بنیاد شهید استان مرکزی اعلام شد

حجت‌الاسلام حسن هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: بنیاد شهید در 22 اسفند 1358 به فرمان امام (ره) تأسیس و خدمت ‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگاه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهیدان، جدیت در امور فرهنگی خانواده‌های شاهد، خود اتکایی و قانونمند کردن ارائه خدمات به آنان و بسیج امکانات نظام به منظور پراکندن عطر ملکوتی شهادت در جامعه از محور‌های فعالیت‌ این نهاد مقدس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی احیا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان ضامن بقای مکتب نجات بخش اسلام و تشیع و به عنوان سلاح کسب استقلال و استمرار جمهوری اسلامی و موثرترین ابزار حفظ عزت جامعه و تمامیت ارضی کشور، زنده نگاه داشتن یاد و نام شهیدان و حفظ آثار آنان و اجرای فرامین امام(ره) در خصوص رسیدگی شایسته و همه جانبه به امور خانواده‌های شاهد، تکریم و تجلیل از یادگاران عزیز شهدا، مفقودین و اسرا، تبیین حق عظیم شهیدان و خانواده‌های آنان را از مهمترین اهداف و رسالت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد.

هنرمند گفت: این استان در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی 5 هزار و 541 نفر شهید، 13 هزار و 894 جانباز و 757 آزاده تقدیم انقلاب کرده است که بنیاد شهید خدمت ‌رسانی به خانواده‌های این عزیزان را وظیفه اصلی خود می‌داند.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌های سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا خاطر نشان ساخت: دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، گلباران قبور پاک و مطهر شهدا، برگزاری نمایشگاه‌ ایثار و شهادت، برگزاری مسابقه پیامکی، برگزاری نشست با اصحاب رسانه، تجلیل از همکاران بازنشسته، سخنرانی در نماز جمعه، تجلیل از همکاران نمونه و برگزاری نشست‌ با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهمترین برنامه‌های این نهاد در سالروز تاسیس بنیاد شهید است.

انتهای پیام/87004/ل30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول