اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با پنجمین روز هفته منابع طبیعی انجام می‌شود

برگزاری همایش علمی پژوهشی منابع طبیعی در آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: همزمان با پنجمین روز هفته منابع طبیعی همایش علمی پژوهشی در راستای ارتقای فضای سبز آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

برگزاری همایش علمی پژوهشی منابع طبیعی در آذربایجان غربی

علی پیرمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه پنجمین روز از هفته منابع طبیعی با عنوان آموزش، پژوهش و تحقیقات نام‌گذاری شده، اظهار داشت: همزمان با این روز همایش علمی پژوهشی با همکاری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در این همایش با حضور اساتید، دانشجویان و دانش‌پژوهان مقالات و پژوهش‌هایی در راستای ارتقای فضای سبز استان و تازه‌ترین مقالات در زمینه توسعه فضای سبز و عرصه‌های جنگلی ارائه خواهد شد و مقالات برتر انتخاب می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: آذربایجان غربی از جمله استان‌های مستعد از لحاظ منابع طبیعی تجدید شونده است.

وی افزود: ویژگی‌های آب و هوایی و اقلیمی، تنوع اکولوژیکی و بیولوژیکی، تیپ متنوع اراضی و استعداد خاک و... شرایط را برای رویش انواع گونه‌های گیاهی خودرو و استقرار و زندگی انواع جانوران وحشی در استان فراهم ساخته است.

پیرمرادی خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار گونه گیاهی در استان رویش دارند و آذربایجان غربی زیستگاه انواع جانوران و طیور وحشی در کشور محسوب می‌شود.

وی متذکر شد: براساس آمار ارائه شده توسط ایستگاه هواشناسی سینوپتیک ارومیه از سال 1331 تاکنون میزان بارندگی آذربایجان غربی روند رو به کاهش داشته و از متوسط 500 میلی‌متر بارندگی سالیانه تا 350 میلی‌متر کاهش یافته است.

پیرمرادی اذعان داشت: آذربایجان غربی با مساحتی معادل چهار میلیون و 366 هزار هکتار 2.65 درصد مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده که 481 هزار هکتار آن را دریاچه ارومیه و مابقی را مساحت خشکی استان تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در پایان گفت: از کل مساحت استان 21 درصد به صورت هموار و دشت، 63 درصد ارتفاعات و مابقی را سطح دریاچه ارومیه تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/61005/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول