اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان شوط خبر داد

توزیع 1200 اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان شوط

فرماندار شهرستان شوط گفت: یک هزار و 200 اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در شوط توزیع و کاشته می‌شود.

توزیع 1200 اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان شوط

به گزارش خبرگزاری فارس از شوط، علی پیام پیش از ظهر امروز در مراسم کاشت نهال که به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان شوط برگزار شد، اظهار داشت: یک هزار و 200 اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان شوط توزیع و کاشته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته منابع طبیعی افزود: هدف از اجرای این برنامه‌ها عمومی کردن فرهنگ منابع طبیعی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

فرماندار شوط به شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و اذعان داشت: شعار امسال به نام «منابع طبیعی با مردم و برای مردم» نام‌گذاری شده است.

پیام با اشاره به هدف برگزاری برنامه‌های مختلف در هفته منابع طبیعی خاطرنشان کرد: 15 تا 21 اسفند ماه به عنوان هفته منابع  طبیعی نامگذاری شده که همه ساله برنامه‌های مختلفی در این هفته برگزار می‌شود.

وی به برنامه‌های هفته منابع طبیعی در شهرستان شوط  اشاره کرد و افزود: جشن درختکاری با حضور دانش‌آموزان و شورای اداری این شهرستان به همراه سخنرانی و ارائه گزارش عملکرد سال 92 توسط رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان شوط برگزار می‌شود که زنگ طبیعت نیز به صورت نمادین در مدرسه راهنمایی مطهری شوط نواخته می‌شود.

فرماندار شوط در خصوص برنامه روز دوم این هفته با اشاره به نامگذاری این روز به عنوان منابع طبیعی، سنت الهی و ائمه معصومین، گفت: در دومین روز از هفته منابع طبیعی که مصادف با روز جمعه است، کارکنان جهاد کشاورزی، دامپزشکی و منابع طبیعی ضمن شرکت در نماز جمعه، بروشور و نهال رایگان در میان نمازگزاران توزیع می‌کنند.

پیام ادامه داد: سومین روز از هفته نیکوکاری که به نام منابع طبیعی، بسیج سازندگی، طبیعت‌گردی و همیاران طبیعت نامگذاری شده، طرح نهال‌کاری در مزار شهدا با حضور نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و سپاه شهرستان شوط و مسئولان شهرستانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری چهارمین روز از هفته منابع طبیعی با نام منابع طبیعی، جوامع محلی، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی، از برگزاری نشست مشورتی با اعضای شورای اسلامی، دهیاران، بخشدار مرگنلر و کلیه همکاران در روستاها خبر داد و گفت: در این جلسه در ارتباط با تخفیف و تصرف منابع ملی در روستاها نیز مباحثی ارائه می‌شود.

فرماندار شوط به برنامه‌های در نظر گرفته شده روز پنجم با نام روز منابع طبیعی رسانه و ارتقای فرهنگی اشاره کرد و اعزام کارشناسان منابع طبیعی به مدارس به منظور ایراد سخنرانی در حوزه منابع طبیعی و دیدار همکاران جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و اداره منابع طبیعی شهرستان با امام جمعه را از دیگر برنامه‌های این شهرستان در پنجمین روز از هفته منابع طبیعی در این شهرستان برشمرد.

پیام متذکر شد: از برنامه‌های روز ششم که با نام منابع طبیعی، آموزش و پرورش و تحقیقات نامگذاری شده است، می‌توان به برگزاری نشست مشترک با حضور هیئت علمی دانشگاه و مراکز آموزشی دانشجویان در دانشگاه پیام نور این شهرستان اشاره کرد.

وی در خصوص برنامه‌های آخرین روز از هفته منابع طبیعی در این شهرستان گفت: در این روز که با نام قانون و حفاظت پایدار یاد شده است، ضمن دعوت از اعضای شوراهای اسلامی و شورای حل اختلاف دهیاران در محل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی شهرستان شوط، طی سخنرانی‌هایی، نسبت به آگاه‌سازی عموم در ارتباط با قوانین و مقررات منابع طبیعی نیز به حاضران مطالبی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/61007/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول