اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی جنوب کرمان خبر داد

اخذ سند مالکیت بیش از 981 هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه جنوب کرمان گفت: برای 981 هزار و 239 هکتار از اراضی منطقه سند مالکیت اخذ شده است.

اخذ سند مالکیت بیش از 981 هزار هکتار از اراضی جنوب کرمان

عزیزالله افشارزاده امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شامل جنگل‎ها، مراتع و اعمال حاکمیت قانون دولت بر عرصه‎ها و احیا و توسعه پوشش گیاهی عرصه‎های مرتعی و جنگلی و حوزه‎های آبخیز از طریق کنترل رواناب سطحی و حفظ رطوبت خاک از جمله اهداف مورد نظر است.

وی گفت: جلوگیری از فرسایش خاک از طریق اجرای عملیات مکانیکی و بیولوژیکی، احیا اراضی بیابانی و کنترل ماسه‎های روان و مدیریت حوزه آبخیز و صیانت از منابع آب و خاک نیز همواره در دستور کار قرار دارد.

افشارزاده با تأکید بر حفاظت عمومی از طریق فرهنگ‎سازی عمومی و آگاهی‎رسانی تصریح کرد: از منابع طبیعی تجدید شونده از طریق توانمندسازی جوامع محلی و آموزش مجریان بهره‎برداری بهینه صورت می‎گیرد.

این مسئول با اشاره به طرح‎های محوری منابع طبیعی افزود: در طرح جامع حفاظت، کنترل عوامل تخریب اراضی ملی و پوشش گیاهی، اعمال اصول حفاظتی در طرح‎های اجرایی و استفاده از فناوری‎های نوین در حفاظت، اطفا حریق و مبارزه با آفات و بیماری‎ها مورد توجه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: در طرح ملی نهضت سبز نیز احیا و توسعه جنگل‌های منطقه، توسعه فضای سبز و درختکاری در سطح منطقه با مشارکت مردم و دستگاه‎های دولتی و اجرا و توسعه طرح‎های مشارکتی، بادشکن بیولوژیک و زراعت چوب دومنظوره اجرا می‎شود.

افشارزاده عنوان کرد: طرح‎های تکمیل ممیزی اراضی، کنترل و احیا کانون‎های بحرانی بیابانی، آموزش تخصصی مجریان و بهره‎برداران طرح‎های مرتع‎داری، جنگل‎داری، بیابان‎زدایی و آبخیزداری، آموزش و ترویج همگانی از طریق آموزش‎های عمومی و توسعه طرح‎های مرتع‎داری از جمله طرح‎های این اداره کل است.

وی با اشاره به اینکه برای 981 هزار و 239 هکتار سند مالکیت اخذ شده، اذعان داشت: در 903 هزار و 937 هکتار از اراضی منطقه جنوب کرمان عملیات نقشه‎برداری و مقررات ماده دو قانون اجرا شده است.

افشارزاده تعداد آرا صادره توسط کمیسیون ماده واحده را 333 فقره دانست و متذکر شد: 2 هزار و 289 پرونده تخریب و تصرف در این منطقه تشکیل شده است.

انتهای پیام/80001/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول