اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت و اسناد استان اردبیل:

طرح کاداستر در اردبیل با صدور 64 هزار سند مالکیت در حال اجراست

مدیرکل ثبت و اسناد و املاک استان اردبیل گفت: طرح کاداستر با صدور بیش از 64 هزار برگ سند مالکیت در استان اردبیل در حال اجراست.

طرح کاداستر در اردبیل با صدور 64 هزار سند مالکیت در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام دهقان عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات صدور اسناد مالکیت برای زارعان منطقه پارس‌آباد اظهار داشت: ما در قالب طرح کاداستر تلاشمان بر این است تا بتوانیم املاک واقعی را شناسایی کرده و براساس سیستم جدید برای آنها سند مالکیت تک برگی صادر کرده و تحویل دهیم.

وی تصریح کرد: این اسناد از اعتبار و ارزش بیشتری برخوردار هستند و به نظر می‌رسد در این حوزه باید تسریع حقیقی در کار و برنامه‌ریزی‌ها صورت بگیرد تا به تدریج بتوانیم به همه هموطنان ارائه خدمات کنیم.

دهقان در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: با ورود اطلاعات مربوط به املاک به سامانه جاری اطلاعاتی سعی می‌شود به صورت الکترونیکی صدور سند به شکل تک برگی انجام شود که این سهولت نظارت‌ها و ارائه خدمات بیشتر و بهتر را فراهم می‌آورد.

این مسئول اضافه کرد: به تدریج با مراجعه مردم تلاشمان بر این است تا سند مالکیت جدید به صاحبان املاک صادر شود تا برخی از مشکلاتی که در سند پیشین وجود داشت، برطرف شده و بتوانیم بهتر به مردم ارائه خدمات کنیم.

وی بخش عمده‌ای از مراجعات مردم را به ادارات ثبت و اسناد در زمینه دریافت سند مالکیت بیان کرد و ادامه داد: ما نه تنها به فعالیت ثبت در حوزه اسناد و املاک اقدام می‌کنیم بلکه در کنار آن کارهای قضایی مربوطه را نیز انجام داده و برای این مجموعه کسب منابع درآمدی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت و اسناد استان درآمد حاصله برای این اداره کل را از محل اجرای این طرح پنج میلیارد و 700 میلیون تومان بیان کرد و یادآور شد: ما همچنان سعی و تلاشمان بر این است تا با افزایش این میزان درآمد مشکلات و نارسایی‌های مردم را در حوزه قضایی از بابت ثبت و مشکلات احتمالی به وجود آمده برطرف کنیم.

دهقان گفت: ‌بسیاری از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز قضایی و دادگاه‌ها مربوط به دعواهای طرفین در مورد املاک و معاملات انجام شده است که اگر بتوانیم اسناد معتبری را در اختیار مردم قرار دهیم بیش از 50 درصد مراجعات مردم به مراکز قضایی و دادگاه‌ها به حداقل می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما در استان اردبیل در یک نظام جامع و سامانه اطلاعاتی قوی سعی داریم تا تمامی اطلاعات مربوط به ثبت اطلاعات اسناد و مدارک معتبر را گردآوری کنیم تا در کنار سهولت کار مردم بتوانیم به بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها در این مورد پاسخ دهیم.

دهقان تصریح کرد: تلاشمان بر این است تا با صدور اسناد مالکیت برای ساکنان مناطق مختلف به ویژه اراضی که مورد اختلاف عشایر با کشت و صنعت مغان است به گرفتاری‌ها و نارسایی‌های احتمالی پایان داده و یک فضای مناسب را در حوزه رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم به وجود آوریم.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول