اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 11 ماه گذشته صورت گرفت

ارسال 500 پرونده حفاظت از منابع طبیعی کهگیلویه به مراجع قضایی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه گفت: در راستای حفاظت از عرصه‌های ملی از ابتدای سال‌جاری تاکنون 500 پرونده در زمینه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان به مراجع قضایی ارسال شده است.

ارسال 500 پرونده حفاظت از منابع طبیعی کهگیلویه به مراجع قضایی

هدایت‌الله آویزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: در 11 ماه گذشته، 25 هزار اصله نهال از گونه‌های کنار، بلوط و اکاسیا در سطح شهرستان تولید شد.

وی با اشاره به بادام‌کاری 160 هکتار از اراضی مناطق خلیفه‌ای و بی‌منجگان کهگیلویه در مدت اخیر گفت: 50 هکتار از اراضی حاشیه کوه خاییز غنی‌سازی شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه احداث جاده دسترسی به طول پنج کیلومتر را از دیگر اقدامات واحد جنگل اداره منابع طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: 700 هکتار از اراضی سطح شهرستان با مشارکت مردم بادام‌کاری شد.

آویزش حفاظت و نگهداری طرح جنگل‌کاری سنواتی به مساحت سه هزار هکتار و عملیات آبیاری در سطح 85 هکتار از اراضی کهگیلویه را متذکر شد و افزود: اراضی مورد درخواست متقاضیان طرح‌های بادام‌کاری در سطح هفت هزار هکتار نقشه‌برداری و سه جلسه توجیهی در روستاهای حاشیه خاییز جهت اجرای کنترل خشکیدگی جنگل‌های زاگرس برگزار شد.

آویزش تشکیل 148 فقره پرونده‌های مختلف از قبیل قطع درخت،کوچ غیرمجاز، ریشه‌کنی گیاهان مرتعی، حمل محموله‌های جنگلی و تخریب و تصرف منابع ملی در 11 ماه گذشته را از عملکرد واحد حفاظت منابع طبیعی برشمرد و گفت: تعداد 500 فقره پرونده جهت اجرای حکم به مراجع قضایی و انتظامی ارسال شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه خاطرنشان کرد: ماموران حفاظت منابع طبیعی شهرستان از ابتدای سال‌جاری تاکنون پنج تن مواد بازداشتی از نوع زغال کشف و چهار مورد آتش‌سوزی مهار و کنترل کرده‌ اند.

انتهای پیام/82016/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول