اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی هفته گذشته صورت گرفت

وقوع 6500 فقره تخلف رانندگی در جاده‌های خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در هفته گذشته شش هزار و 585 فقره تخلف رانندگی در سطح جاده‌های استان رخ داده است که از این تعداد دو هزار و 722 فقره مربوط به تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

وقوع 6500 فقره تخلف رانندگی در جاده‌های خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا امینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد 20 دستگاه خودرو و تعداد 26 دستگاه موتورسیکلت طی هفته گذشته توقیف و به پارکینگ هدایت شده‌اند.

وی تصریح کرد: در این مدت 118 نفر راننده فاقد گواهینامه رانندگی مجاز به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

26 کشته و مجروح در جاده‌های خراسان‌جنوبی در هفته گذشته

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در هفته گذشته 18 فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده است که از این تعداد،‌ یک فقره منجربه فوت، 15 فقره به جرح و دو فقره به خسارت بوده که متاسفانه یک نفر فوت و 25 نفر مجروح شده‌اند.

امینی ادامه داد: 37.5 درصد تصادفات هفته گذشته در جاده‌های اصلی و 18.7 درصد در جاده‌های فرعی و 3705 درصد در جاده‌های روستایی رخ داده است.

وی افزود: 62.5 درصد تصادفات هفته گذشته به شکل واژگونی بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی یادآور شد: عدم توجه به جلو با 31.2 درصد،‌ تخطی از سرعت مطمئنه با 25 درصد و عدم رعایت حق تقدم عبور و انحراف به چپ به نسبت مساوی هر کدام با 6.2 درصد مهمترین علل تصادفات هفته گذشته بوده‌اند.

امینی خاطر نشان کرد: انواع سواری‌ها با 62.5 درصد و موتورسیکلت و وانت بارها به نسبت مساوی هر کدام با 6.2 درصد مهمترین وسایل نقلیه مقصر در تصادفات هفته گذشته بوده‌اند.

وی از کاربران جاده‌ای خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، در حین رانندگی از انجام هر عملی که سبب سلب توجه آنها از جلو می‌شود اکیدا پرهیز کنند و از هرگونه عجله و شتاب بی‌مورد نیز خودداری کنند.

انتهای پیام/22482/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول