اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته گذشته صورت گرفت

وقوع 25 تصادف درون‌شهری در خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس راهور خراسان‌جنوبی گفت: در هفته گذشته 25 فقره تصادف در معابر درون‌شهری استان اتفاق افتاده است.

وقوع 25 تصادف درون‌شهری در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته گذشته با رعایت قوانین و مقررات از سوی هم‌ استانی‌ها شاهد تصادفات فوتی نبوده‌ایم.

وی با بیان این‌که 25 فقره تصادف در معابر درون‌شهری طی هفته گذشته رخ داده است، تصریح کرد: تعداد 32 نفر از شهروندان در اثر تصادف جرحی مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی علت 32 درصد از تصادفات را عدم رعایت حق تقدم دانست و اذعان داشت: همچنین علت 24 درصد تصادفات عدم توجه به جلو بوده است.

حسنی با بیان این‌که علت 12 درصد تصادفات عدم کنترل وسیله نقلیه گزارش شده است، ادامه داد: میزان 32 درصد تصادفات سایر عوامل بوده است.

وی توقف را یکی از مباحث اصول رانندگی دانست و متذکر شد: حدود نیمی از تماس‌های شهروندان با سامانه 110 شکایت از نحوه پارک، توقف خودروها، ایجاد مزاحمت و سد معبر است.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با بیان این‌که هنگامی که اتومبیل خود را پارک می‌کنید نباید مانع سایر استفاده‌کنندگان از راه شوید، افزود: توقف در خطوط ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی برای سایر وسایل نقلیه ممنوع است.

حسنی با بیان این‌که توقف در 15 متری میدان‌ها، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، ورودی و خروجی مراکز آتش‌نشانی، پلیس، بیمارستان‌ها در محل ورودی و خروجی خیابان و پارکینگ‌ها ممنوع است، یادآور شد: در هنگام پارک دوبل که از متداول‌ترین نوع پارک در شهرها است باید از خودروی جلویی و عقب یک متر فاصله داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام پارک در سرازیری که دارای جدول است فرمان را باید به سمت راست چرخاند.

انتهای پیام/69010/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول