اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی خبر داد

وقوع 30 فقره تصادف در معابر درون‌شهری خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: در هفته گذشته 30 فقره تصادف در معابر درون‌شهری این استان رخ داده است.

وقوع 30 فقره تصادف در معابر درون‌شهری خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته گذشته با رعایت قوانین و مقررات از سوی هم‌استانی‌ها شاهد تصادفات فوتی نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته 30 فقره تصادف در معابر درون‌شهری استان رخ داده است، تصریح کرد: تعداد 39 نفر در اثر تصادفات جرحی مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی علت 47 درصد از مجموع تصادفات را عدم رعایت حق تقدم دانست و اذعان داشت: همچنین 30 درصد به سبب عدم توجه به جلو و 23 درصد به سبب سایر علل بوده است.

حسنی با بیان اینکه 3 هزار و 51 فقره انواع تخلف رانندگی در هفته گذشته توسط ماموران پلیس راهور استان ثبت شده است، ادامه داد: در این مدت 141 دستگاه موتورسیکلت و 6 دستگاه خودرو دارای تخلف توقیف شدند.

وی از اجرای طرح ترافیکی ویژه ایام پایان سال در استان خبر داد و یادآور شد: این طرح با هدف روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از بروز گره‌های ترافیکی با توجه به افزایش مسافر‌ت‌های درون‌شهری و انجام خریدهای نوروز در سطح استان آغاز می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی افزود: به استناد ماده 12 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در این طرح خودروهای پارک شده در ایستگاه وسایل نقلیه عمومی و در پیاده‌روها و خودروهایی که با توقف دوبل منجر به سد معبر می‌شوند علاوه بر اعمال قانون توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل می‌شوند.

حسنی متذکر شد: رانندگان متخلف برای ترخیص خودروهای خود باید مراحل قانونی را طی کرده و تمام دیون دولتی را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه توقف در محل‌های غیرمجاز و اختلال در عبور و مرور مصداق بارز تضییع حقوق دیگر استفاده‌کنندگان از راه است، خاطرنشان کرد: از پارک کردن خودروهای خود در محل‌های غیرمجاز و ایستگاه وسایل نقلیه عمومی خودداری کرده تا در ماه پایانی سال نیز ترافیک روانی در معابر درون‌شهری برقرار شود.

انتهای پیام/69010/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول