اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی:

تصادفات معابر درون‌شهری خراسان‌جنوبی کاهش یافت

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: با وجود افزایش وسایل نقلیه و تعداد دارندگان دارای گواهینامه رانندگی هم‌اکنون تصادفات در معابر درون‌شهری استان کاهش یافته است.

تصادفات معابر درون‌شهری خراسان‌جنوبی کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا حسنی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی راهکارهای کاهش تصادفات رانندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: تصادفات رانندگی و در پی آن تلفات و صدمات جانی یکی از دغدغه‌های مسئولان استان و به ویژه پلیس راهور است.

وی با بیان این‌که سالانه تعداد زیادی از هم‌استانی‌ها در تصادفات فوت، مجروح، معلول و از کارافتاده می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده توسط پلیس راهور و ادارات دخیل در امر ترافیک و همچنین با توجه به افزایش وسایل نقلیه و دارندگان گواهینامه رانندگی هم‌اکنون شاهد کاهش تصادفات در سطح معابر درون‌شهری استان هستیم.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی خواستار تسریع در امور یک‌طرفه کردن معابر، تبدیل تقاطع‌های هم‌سطح و غیرهمسطح، حذف نقاط حادثه‌خیز، کاهش هزینه‌های سفر و تشویق هموطنان به استفاده از حمل و نقل عمومی، افزایش خدمات ریلی، استفاده از امداد هوایی در نقاط دوردست و استفاده از سیستم مکانیزه در پل‌های هوایی مخصوص عابر پیاده استان شد.

مدیرکل حمل و نقل خراسان جنوبی با بیان این‌که در سال 82 در کشور 4 میلیون خودرو وجود داشته است، اذعان داشت: آمار متوفیان در این سال 28 هزار نفر بوده است.

ابراهیم نصری با بیان این‌که در سال جاری 16 میلیون خودرو در کشور وجود دارد، افزود: تلفات امسال 19 هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد: اگر پیشگیری و تدابیر لازم انجام نشده بود با این حجم افزایش خودرو اکنون باید سالانه شاهد کشته شدن 56 هزار نفر در کشور می‌بودیم.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان این‌که با توجه به اقدامات انجام شده هم‌اکنون جزو هفت کشور نخست در زمینه کاهش تلفات ناشی از تصادفات هستیم، یادآور شد: باید روند افزایش یا کاهش تصادفات را در بازه زمانی پنج تا 10 ساله انجام دهیم تا مشخص شود نسبت به توانمندی خودمان چه پیشرفتی داشته‌ایم.

علیرضا امینی خواستار تهیه راهکارهای علمی و استفاده از تجهیزات هوشمند و تخصیص اعتبار کافی برای کاهش تصادفات شد.

انتهای پیام/69010/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول