اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته گذشته صورت گرفت

ثبت 3 هزار تخلف رانندگی در خراسان جنوبی

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: در هفته گذشته 2 هزار و 958 تخلف رانندگی توسط ماموران پلیس راهور این استان ثبت شد.

ثبت 3 هزار تخلف رانندگی در خراسان جنوبی

علیرضا حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: طی هفته گذشته 29 فقره تصادف در معابر درون‌شهری خراسان جنوبی رخ داده است.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته شاهد تصادفات فوتی نبوده‌ایم، تصریح کرد: تعداد 28 نفر از هم‌استانی‌ها در اثر تصادفات جرحی مجروح شدند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی علت 38 درصد از تصادفات را عدم رعایت حق تقدم دانست و اذعان داشت: همچنین 19 درصد بر اثر عدم توجه به جلو، چهار درصد عبور از چراغ قرمز، چهار درصد واژگونی، چهار درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و 31 درصد نیز سایر علل است.

حسنی از ثبت 2 هزار و 958 فقره انواع تخلفات رانندگی توسط ماموران پلیس راهور استان در هفته گذشته خبر داد و افزود: در این مدت تعداد 160 دستگاه موتورسیکلت و هفت دستگاه خودرو دارای تخلفات راهنمایی و رانندگی توقیف شدند.

وی رعایت حق تقدم را از عوامل مهم در کاهش رانندگی دانست و متذکر شد: فرهنگ‌سازی در رعایت حق تقدم عبور در امر رانندگی از تاثیرگذارترین عوامل است.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی ادامه داد: رعایت مقررات مربوط به حق تقدم عبور برای همه اجباری است مگر در مواردی که به سبب مقررات خاص یا علائم ویژه راهنمایی و رانندگی اعلام شود.

حسنی آموزش و یادآوری مطالب را در حیطه راهنمایی و رانندگی مهم دانست و خاطرنشان کرد: آموزش مداوم مقررات و آیین‌نامه به هر شکل سبب بالا بردن آگاهی خوانندگان شده و بالا رفتن فرهنگ ترافیکی مردم در دراز مدت ایمنی رانندگی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/69010/ر20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول