اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اعلام کرد

لزوم ایجاد بستر اشتغال برای زنان سرپرست خانواده

مدیرکل بهزیستی استان زنجان مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال برای استفاده از ظرفیت‌های زنان سرپرست خانوار را مورد تاکید قرار داد.

لزوم ایجاد بستر اشتغال برای زنان سرپرست خانواده

مرتضی مکاریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد نیازهای عاطفی در زنان سرپرست خانوار جزء مهم‌ترین نیازها بوده که آن‌ را جست‌و‌جو می‌کنند.

وی به اهمیت این موضوع اشاره کرد و افزود: نیازهای عاطفی و برآوردن این نیاز برای زنان سرپرست خانوار به دلیل ترس از طرد کردن خانواده و فرزندان پنهان می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه این پنهان کردن باید مورد توجه باشد، گفت: قربانی ترس و عدم همراهی نزدیکان نتیجه مشکلات عاطفی آن‌ها می‌شود.

این مسئول به برخی تحقیقات دانشگاهی در کشور برای مشکلات عاطفی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس این تحقیقات سرپرستان خانوار در سه سطح خرد و فردی، مسطح و میانه و کلان دچار آسیب هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه این آسیب‌ها موجب به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود، افزود: حقیقت این تحقیقات نشان‌دهنده رویکرد این افراد به دلیل مشکلات مالی در جهت مشاغل غیر قانونی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه پدیده خانوارهای زن سرپرست به دلایل مختلفی در تمام دنیا رو به فزونی است، افزود: اغلب این خانوارها دارای مشکلات عدیده‌ای هستند و به شکلی که اخیراً این افزایش به صورت یک معضل اجتماعی مطرح شده است.

مکاریان استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توانمند‌سازی سرپرستان زن خانوار را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید در راستای تقویت این خانوارها تلاش کرد. توجه به مشاغل مناسب برای آن‌ها و حضور بیشتر بانوان و مادران سرپرست خانوار در خانواده باید مورد توجه باشد.

این مسئول با بیان اینکه باید آسیب‌های اجتماعی احتمالی اشتغال زنان سرپرست خانوار و مشکلات مالی آن را مدنظر قرار داد، گفت: ضرورت توجه به مشکلات اجتماعی ناشی از حضور کم‌رنگ زنان سرپرست خانوار در کانون خانواده بالا است.

وی همچنین به گزارش شورای فرهنگی و اجتماعی زنان اشاره کرد و اظهار داشت: مطابق آمار 56 درصد زنان سرپرست خانوار کشور شهری هستند. همچنین این آمار در روستاها 83 درصد تخمین زده شده است. 88 درصد خانوارهای دارای سرپرست زن تحت پوشش سازمان‌های دولتی قرار دارند.

مکاریان به میزان درآمد آن‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: میانگین درآمد زنان سرپرست خانوار شاغل کم‌تر از میانگین درآمدی مردان است. زنان سرپرست خانوار عمدتاً مشاغل خانگی را برای فعالیت انتخاب می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان دغدغه‌های مالی زنان سرپرست خانوار را مطابق این گزارش اینچنین تشریح کرد: زنان سرپرست خانواده در ایران در معرض فشارهای اقتصادی مربوط به تامین مسکن، مایحتاج روزانه و نیازهای فرزندان خود هستند. درآمد زنان سرپرست خانوار موجب فقر نسبی زنان نسبت به مردان سرپرست خانواده شده است.

این مسئول مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال را برای استفاده از ظرفیت‌های این افراد مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برای به‌کارگیری پتانسیل قابل توجه این افراد و فرزندان جوان آن‌ها باید در راستای استقلال مالی و خوداتکایی حرکت کرد. مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال در این راستا باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/73007/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول