اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی درمیان مطرح کرد

فعالیت 20 مرکز غیردولتی وابسته به بهزیستی در درمیان

رئیس بهزیستی درمیان با اشاره به فعالیت 20 مرکز وابسته به بهزیستی در این شهرستان، گفت: این مراکز در حوزه‌های مختلف توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری در زمینه‌های مختلف مددکاری، حمایتی، اجتماعی، پیشگیری و درمان فعالیت می‌کنند.

فعالیت 20 مرکز غیردولتی وابسته به بهزیستی در درمیان

محمد‌رضا محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: از ابتدای راه‌اندازی نمایندگی بهزیستی در این شهرستان و در نهایت ارتقاء آن به اداره از سال 85 تا‌کنون رشد تأسیس و راه‌اندازی مراکز در بخش غیردولتی براساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی در شهرستان بسیار خوب بوده است.

وی با بیان این‌که 20 مرکز در حال حاضر در این شهرستان فعالیت دارند، تصریح کرد: این مراکز در حوزه‌های مختلف توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری در زمینه‌های مختلف مددکاری، حمایتی، اجتماعی، پیشگیری و درمان فعالیت می‌کنند.

رئیس بهزیستی درمیان مهدهای کودک، موسسات خیریه، مراکز مشاوره و روان‌شناختی، کلینیک سرپایی درمان و بازتوانی معتادان، مرکز اقامتی میان‌مدت ویژه معتادان‌(کمپ) و کلینیک مددکاری را از جمله مراکز غیردولتی این شهرستان برشمرد.

محمودی افزود: تعداد 53 نفر در این مراکز مشغول به کار هستند که بیش از 9 درصد آنها دارای مدرک تحصیلی دیپلم تا سطح فوق لیسانس هستند. از ابتدای سال جاری تا‌کنون 430 میلیون ریال یارانه بابت فعالیت‌های مختلف توسط این مؤسسات هزینه شده است. 

رئیس بهزیستی درمیان با بیان این‌که 13مهد‌کودک در این شهرستان وجود دارد، گفت: از این تعداد 9 مهد شهری و چهار مهد روستایی هستند.

محمودی با بیان این‌که 50 مربی در مهدهای کودک این شهرستان مشغول به کار هستند، یادآور شد: 460 کودک در این مهدها نگهداری و از آموزش‌های لازم برخودار می‌شوند. در حال حاضر یک مرکز سرپایی درمان و بازتوانی معتادان، یک مرکز DIC ، یک مرکز اقامتی میان مدت معتادان و کلینیک مددکاری در این شهرستان وجود دارد.

رئیس بهزیستی درمیان با بیان این‌که مراجعه معتادان به مراکز سرپایی بیشتر از سایر مراکز ترک اعتیاد است، متذکر شد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 175 نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

محمودی خاطرنشان کرد: از این تعداد 113 نفر با شربت متادون، 49 نفر با شربت اپیوم، سه نفر با قرص ترک اعتیاد بوپرنورفین درمان و 10 نفر نیز در مرکز سرپایی بستری هستند.

انتهای پیام/69017/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول