اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

منابع طبیعی یکی از شاخصه‌های ارزشمند در پیشرفت جوامع است

امام جمعه لنده گفت: منابع طبیعی یکی از شاخصه‌های ارزشمند در پیشرفت جوامع است.

منابع طبیعی یکی از شاخصه‌های ارزشمند در پیشرفت جوامع است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل ظهر امروز در دیدار رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی با تبریک هفته منابع طبیعی گفت: امروزه پیشرفت و توسعه کشورهای مختلف جهان با شاخص‌ها و معیارهای گوناگونی سنجیده می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از معیارهای مهم در سنجش پیشرفت و توسعه کشورهای جهان، منابع طبیعی و نحوه نگهداری و حفاظت از آن بوده که به حول قوه الهی کشور ایران از جمله کشورهای نمونه در این زمینه است.

امام جمعه لنده خاطرنشان کرد: ما باید امروزه به مانند سایر کشورهای نگاهی متناسب با این شاخص را پیش روی خود قرار دهیم تا بتوانیم در حفاظت و حراست از منابع طبیعی خود با جدیت بیشتری وارد عمل شویم.

کیانی‌اصل تصریح کرد: حفظ و توسعه منابع طبیعی یکی از نیازهای اساسی امروز جوامع بشری بوده و کاشت درخت یکی از راه‌های توسعه آن است.

وی به اهمیت کاشت درخت اشاره کرد و گفت: ایمنی در برابر زلزله‌، سیلاب و دیگر حوادث طبیعی،نمونه‌ای از صدها فواید کاشت درخت بوده که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به غارت منابع طبیعی در گذشته خاطرنشان ساخت: متأسفانه در سالیان گذشته از طرق مختلف و راه‌های غیر قانونی و رانت‌خواری، دست‌اندازهای بسیاری به منابع طبیعی شده و بسیاری از اراضی آن به غارت رفته است.

کیانی‌اصل تأکید کرد: واگذاری زمین برای توسعه و پیشرفت امری ستودنی بوده ولی باید سعی شود در ادامه با مشکل رو به رو نشود.

وی ابراز داشت: فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح از طبیعت و منابع طبیعی باید در میان مردم صورت پذیرد و در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری این مهم گوش‌زد شود.

امام جمعه لنده در پایان یادآور شد: یکی از مواردی که متأسفانه در اکثر اوقات به فراموشی سپرده می‌شود نظافت منابع طبیعی است که باید تدابیر لازم با هماهنگی شهرداری انجام شود.

انتهای پیام/82013/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول