اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی قزوین خبر داد

تخصیص 12 درصدی اعتبارات اداره کل منابع طبیعی قزوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین از تخصیص 12 درصدی اعتبارات این اداره کل در سال جاری خبر داد.

تخصیص 12 درصدی اعتبارات اداره کل منابع طبیعی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هاشم گودرزوند چگینی پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته درخت کاری و منابع طبیعی در نشست با خبرنگاران رسانه های جمعی استان اظهار کرد: کل اعتبارات اداره کل منابع طبیعی قزوین در سال جاری یک میلیارد و 920 میلیون تومان بوده که به دلیل شرایط خاص اعتباری کشور، با کمترین میزان اختصاص، 12 درصد و معادل 231 میلیون تومان از آن تخصیص یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین میزان اعتبارات ملی این اداره کل را در سال جاری دو میلیارد و 246 میلیون تومان اعلام و اذعان کرد: همچنین اعتبارات جاری اداره کل منابع طبیعی دو میلیارد و 279 میلیون تومان بوده که 84 درصد و معادل یک میلیارد و 920 میلیون تومان از آن تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: میزان درآمدهای وصولی این اداره کل در طول سال جاری از محل دریافت جرایم و نظایر آن 408 میلیون تومان است و از آنجا که منابع طبیعی قزوین در سال جاری از کمترین میزان تخصیص اعتبار برخوردار بوده، طبیعتاً این امر بر فعالیت‌ها و عملکرد آن نیز مؤثر واقع شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به ماده 2 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی بر عهده سازمان جنگل‌ها و مراتع واگذار نهاده شده است که به طور طبیعی در استان این اختیار به اداره کل منابع طبیعی واگذار شده است.

چگینی اضافه کرد: به منظور مدیریت بهتر مراتع در مرحله نخست پروانه چرا برای بهره‌برداران از مراتع صادر می‌شود و تاکنون صدور 730 فقره پروانه چرا در سطح استان صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین اذعان کرد: این تعداد پروانه، مساحتی افزون بر 832 هزار هکتار و تعداد 22 هزار و 90 خانوار را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: استان قزوین با مجموع مساحت یک میلیون و 555 هزار هکتار از دو زیر حوزه شاهرود و شور تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین خاطرنشان کرد: زیر حوزه شاهرود با 450 هزار هکتار 29 درصد مساحت استان را تشکیل می‌دهد و نقطه خروجی آن سد سفیدرود است و شور نیز با یک میلیون و 105 هزار هکتار وسعت 71 درصد مساحت استان قزوین را شامل می‌شود و خروجی آن دریاچه حوض سلطان قم است.

وی مساحت مراتع استان را 853 هزار و 485 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: این میزان مرتع، 55 درصد از عرصه‌های منابع طبیعی قزوین را به خود اختصاص می‌دهد.

چگینی با بیان اینکه جنگل‌های قزوین نیز با دارا بودن گونه‌هایی از قبیل ارس، بلوط، زالزالک و گونه‌های دیگر و با 28 هزار و 158 هزار هکتار وسعت، 1.8 درصد از سطح منابع طبیعی را شامل می‌شود، تصریح کرد: این جنگل‌ها جنگل‌های حفاظتی و بازمانده دوره سوم زمین‌شناسی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با اشاره به اینکه بیابان‌های استان قزوین در مجموع 29 هزار و 151 هکتار وسعت دارد، اضافه کرد: این بیابان‌ها که بخش عمده آن در بویین زهرا، قسمتی در آبیک و کمی نیز در شهرستان قزوین قرار گرفته، 1.84 درصد از مساحت قزوین را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است 15 تا 21 اسفندماه هفته درختکاری و منابع طبیعی نام گرفته است.

انتهای پیام/77011/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول