اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته منابع طبیعی صورت می‌گیرد

افتتاح 3 پروژه منابع طبیعی در درمیان

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان گفت: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال سه پروژه منابع طبیعی درمیان افتتاح می‌شود.

افتتاح 3 پروژه منابع طبیعی در درمیان

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، مهدی حاجی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که هفته منابع طبیعی از 15 اسفندماه  آغاز  و تا 21 اسفندماه ادامه دارد و شعار امسال این هفته منابع طبیعی با مردم و برای مردم است، اظهار داشت: جشن درخت‌کاری، منابع طبیعی، سنت الهی و سیره معصومان(ع)، منابع طبیعی، بسیج سازندگی، طبیعت‌گردی و همیاران طبیعت، منابع طبیعی، جوامع محلی، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی، منابع طبیعی آموزش، پژوهش و تحقیقات، منابع طبیعی، رسانه و ارتقاء فرهنگی، قانون و حفاظت روز شمار هفته منابع طبیعی امسال است.

وی به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری مراسم جشن درخت‌کاری با حضور مسئولان درمیان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای نخستین روز از هفته منابع طبیعی در این شهرستان است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان با بیان این‌که در روز دوم هفته منابع طبیعی که همزمان با روز جمعه بوده کارکنان این اداره  در نماز جمعه شرکت می‌کنند، تصریح کرد: بعد از پایان نماز جمعه نهال به صورت رایگان در بین نماز‌گزاران توزیع می‌شود.

حاجی‌زاده به برنامه‌های روز سوم هفته منابع طبیعی در درمیان اشاره کرد و ادامه داد: بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان رشته منابع طبیعی از فعالیت‌های منابع طبیعی و نهالستان این اداره در این روز انجام می‌شود.

وی از افتتاح سه پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال خبر داد و متذکر شد: این پروژه‌ها شامل پروژه آبخیزداری، کنترل و بهره‌وری از سیلاب در روستای مسک، عملیات بیومکانیک خاک در بخش مرکزی این شهرستان و همچنین اجرای طرح‌های خاص بیابان‌زدایی پروژه احداث هلالی آبگیر طبس مسینا است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان افزود: با توجه به این‌که روز پنجم از هفته منابع طبیعی به عنوان منابع طبیعی، آموزش، پژوهش و تحقیقات نام‌گذاری شده مسابقه نقاشی در بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی این شهرستان انجام می‌شود.

حاجی‌زاده اضافه کرد: همچنین در روز پنجم هفته منابع طبیعی مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع منابع طبیعی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: دیدار با قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان و فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی این شهرستان از برنامه‌های روز پایانی هفته منابع طبیعی است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان نصب بنر در سطح این شهرستان، تامین و توزیع نهال مورد نیاز دستگاه‌های عضو نهضت سبز، دیدار با ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن شهرستان، فرماندار این شهرستان و برگزاری مراسم کاشت نهال در شهر قهستان را از دیگر برنامه‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری درمیان در طی این هفته برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین 28 هزار اصله نهال از گونه‌های کاج تهران،  سرو خمره‌ای، سنجد، اقاقیا، زبان گنجشک، بادام، زیتون تلخ و آسماندار در طی این هفته در بین مردم توزیع می‌شود.

انتهای پیام/69010/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول