اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

احیای دریاچه ارومیه مستلزم انجام کارهای عملیاتی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی بر لزوم احیای دریاچه ارومیه تأکید و احیای آن را مستلزم انجام کارهای عملیاتی عنوان کرد.

احیای دریاچه ارومیه مستلزم انجام کارهای عملیاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حسن عباس‌نژاد صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی حیات‌وحش در محل سالن جلسات این اداره کل تشکیل شد، اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست و گنه‌های طبیعی و حیوانی آن مستلزم راهکارهای اساسی است که عملی کردن آنها مستلزم صرف اعتبارات لازم به این بخش است.

وی با اشاره به اینکه دوازدهم اسفند ماه روز جهانی حیات‌ وحش نامگذاری شده است، به اهمیت حفاظت از گونه‌های جانوری استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه مجوزهای بی‌رویه در حمل سلاح‌های شکاری سبب سوءاستفاده‌هایی در این زمینه شده است.

عباس‌نژاد از وجود 17 گونه پستاندار آسیب‌پذیر و در معرض خطر انقراض یا تهدید در استان خبر داد و گفت: این تعداد در مورد گونه‌های پرنده نیز 18 مورد و دوزیستان و خزندگان نیز سه مورد است.

وی با بیان این مطلب بر لزوم حفاظت از گونه‌های در معرض خطر تأکید کرد و گفت: 55.64 درصد کل تعداد گونه‌های پرنده در استان وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 28 درصد گونه‌های پستاندار، 27 درصد گونه‌های دوزیست و 15 درصد گونه‌های آبزی کشور در استان وجود دارد، تصریح کرد: در این میان گونه‌های مهمی همچون پلنگ، خرس سیاه، خرس قهوه‌ای، گرگ و گربه وحشی در زیستگاه‌های استان زندگی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی دریاچه ارومیه و تهدیدات آن برای استان و منطقه، بر لزوم تغییر نگرش‌ها در ابعاد توسعه‌ای استان تأکید کرد و گفت: اکنون دیگر نه تنها کشاورزی ضامن توسعه استان نبوده، بلکه توسعه بی‌رویه و غیر علمی آن نیز لطمات متعددی به محیط زیست استان وارد کرده است.

عباس‌نژاد با اشاره به برگزاری کنفرانس‌های متعدد در راستای احیای دریاچه ارومیه، بر لزوم انجام اقدامات اجرایی برای احیای واقعی آن تأکید کرد و افزود: از سال 86 مطالعه در زمینه راهکارهای احیای دریاچه ارومیه انجام می‌شود که متاسفانه تاکنون اقدامات اجرایی مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی عملی شدن احیای دریاچه ارومیه را مرهون پیاده‌سازی مشاوره‌ها در عمل دانست و گفت: داشتن یک مجری خوب برای عملی‌ کردن راهکارها، با اهمیت‌تر از داشتن هزاران مشاور در سطح عالی است.

عباس‌نژاد ادامه داد: اگر وضعیت دریاچه ارومیه به همین شکل بماند شعاع اثرگذاری منفی آن به دیگر مناطق کشور نیز گسترش می‌یابد.

انتهای پیام/61006/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول