اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر دماوند:

پاکیزه نگه ‌داشتن محیط زیست از کودکی آموزش داده شود

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دماوند گفت: حفاظت از محیط زیست و پاکیزه نگه‌ داشتن آن را باید از دوران کودکی به شهروندان آموزش دهیم تا به صورت یک فرهنگ عمومی درآید.

پاکیزه نگه ‌داشتن محیط زیست از کودکی آموزش داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی نوروزقزوینی امشب در همایش حمایت از محیط زیست در دماوند بیان کرد: هدف از دعوت دانش‌آموزان در این برنامه، توجه و اهتمام به همین امر است.

وی، شهر دماوند را به عنوان بخشی سرسبز و خوش آب و هوا در شرق استان تهران و شش و ریه تنفسی این استان معرفی کرد که باید برای حفظ و نگهداری آن از هیچ اقدامی دریغ نکنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دماوند، هدف از اجرای همایش پاک‏سازی محیط زیست را گامی در توسعه و ترویج این فرهنگ برشمرد تا همه بیاموزند که در خیابان و محیط اطراف خود و به ویژه حاشیه‌ رودخانه‌ها و فضای سبز عمومی زباله نریزند.

نوروزقزوینی اظهار داشت: امیدواریم که این‌گونه برنامه‌های مردم نهاد روز به روز در دماوند توسعه پیدا کند و شاهد همایش‌ها و برنامه‌های بزرگتری در دماوند در دفاع و حمایت از طبیعت باشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دماوند همچنین از برپایی مراسم هفته درختکاری در دماوند خبر داد و افزود: این برنامه هفته آینده با یکی دیگر از سازمان‏‌های مردم‌نهاد دماوند به نام «دماوند پایدار» برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن این برنامه‌ها در دماوند، نواقص احتمالی و اندک آن را می‌پذیریم و اعلام می‌کنیم که در گام‌های بعدی با برنامه‌ریزی بهتر همایش‌های مطلوب‌تری خواهیم داشت.

گفتنی است؛ نخستین همایش پاک‏سازی محیط زیست دماوند با حضور علاقه‌مندان به محیط زیست برپا شد و شرکت‌کنندگان به جمع‌آوری زباله‌های حاشیه رودخانه «تار» پرداختند.

به گزارش فارس، رودخانه «تار» یا «تاررود»از شاخه‌های اولیه رودخانه دماوند است که در شرق این شهر جریان دارد و از کوه قره‌داغ با ارتفاع 4 هزار و 72 متر واقع در 16 کیلومتری شمال شرق شهر دماوند سرچشمه می‌گیرد.

این رودخانه قسمتی از شهر دماوند را مشروب می‌سازد و در نهایت در همین شهر به همراه رودخانه «رودبار» به رودخانه دماوند می‏‌ریزد.

انتهای پیام/2568/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول