اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان‌جنوبی مطرح کرد

ارائه محیط‌‌‌‌های کاری دانشجویان مرکز بهزیستی خراسان‌جنوبی در نمایشگاه کارآفرینی

رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان‌جنوبی گفت: این نمایشگاه تنها بخشی از توانمندی‌های دانشجویان بوده و محیط‌های کاری دانشجویان مرکز بهزیستی استان در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

ارائه محیط‌‌‌‌های کاری دانشجویان مرکز بهزیستی خراسان‌جنوبی در نمایشگاه کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بهناز زال ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی مراکز علمی و کاربردی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این نمایشگاه 9 مرکز از 15 مرکز علمی کاربردی خراسان جنوبی حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از 10 اسفندماه جاری آغاز  و تا سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه در غالب 17 کارگاه آموزشی توسط دانشگاه علمی کاربردی خراسان جنوبی و صبح از ساعت 9 تا 12 و بعداز ظهر از 16 تا 19 دایر است.

رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان جنوبی هدف از برپایی این نمایشگاه را ارائه دستاوردهای سالانه دانشجویان عنوان کرد و افزود: ارائه توانمندی‌های این مراکز در زمینه‌های آموزشی، علمی و توانمندی‌های دانشجویان، معرفی محیط‌های کار، معرفی رشته‌ها و شناساندن مراکز علمی و کاربردی در زمینه‌های مختلف به عموم جامعه، کارآفرینان و صاحبان صنعت و علم از دیگر اهداف این نمایشگاه محسوب می‌شود.

زال اذعان داشت: این نمایشگاه برای نخستین‌بار در سطح استان در حال برگزاری است.

وی در ارتباط با محتویات غرفه مرکز علمی ـ‌کابردی بهزیستی در این نمایشگاه، گفت: ارائه فعالیت‌های علمی دانشجویان، مسابقه خلاقیت، نمایشگاه عرضه کتاب و ارائه تولیدات سازمان، از جمله کتبی که در سازمان منتشر شده و غیره در این نمایشگاه در معرض عموم قرار گرفته شده است.

رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط با رشته تربیت‌مربی پیش ‌دبستانی در مرکز علمی-کاربردی بهزیستی خبر داد و گفت: در این رشته دانشجویان شیوه‌های آموزشی کودکان با مفاهیم علمی، اجتماعی، آموزشی، مذهبی و غیره را فرا می‌گیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: در این نمایشگاه سعی شده آنچه دانشجویان برای آموزش کودکان طراحی می‌کنند به نمایش گذاشته شود.

وی اضافه کرد: ارائه فعالیت‌های علمی دانشجویان، کارهای تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های دانشجویانی که توسط اساتید مرکز راهنمایی شده‌اند، نشریات دانشجویان، انجمن‌های علمی و غیره نیز بخش دیگری از این نمایشگاه است.

برگزاری مسابقه خلاقیت در غرفه دانشگاه بهزیستی

رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان جنوبی از برگزاری مسابقه خلاقیت در این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: در این نمایشگاه با توجه به موضوعی که ارائه شده به بهترین ایده‌هایی که در حیطه خلاقیت ارائه شود جایزه تعلق می‌گیرد.

زال با اشاره به عرضه کتاب در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: بیشتر این کتاب‌ها در حوزه‌های علوم اجتماعی بوده و علاقه‌مندان با 30 درصد تخفیف می‌توانند کتاب‌های مورد علاقه خود را دریافت کنند.

وی ارائه تولیدات سازمان بهزیستی را بخش دیگری از این نمایشگاه برشمرد و گفت: تولیدات سازمان از جمله کتبی که در سازمان منتشر شده متناسب با رشته‌های مرکز، نرم افزارهای طراحی شده، پژوهش‌های انجام شده در حوزه بهزیستی از جمله این تولیدات است.

رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که محیط‌‌های کاری دانشجویان مرکز در این غرفه ارائه می‌شود، اظهار کرد: این نمایشگاه تنها بخشی از توانمندی‌های دانشجویان است و این‌که زمانی که دانشجویان فارغ‌التحصیل می‌شوند در چه مکان‌هایی می‌توانند شاغل شده و آموزش‌های دوران تحصیل و توانایی‌هایی که به دست می‌آورند، ارائه می‌شود.

زال تصریح کرد: برخی از دانشجویان مرکز علمی ـ کاربردی بهزیستی در محیط‌های مرتبط با رشته خود شاغل بوده که در عین حال که آموزش می‌بینند آن را در محیط کار خود نیز ارائه می‌دهند.

وی با بیان این‌که بخش عمده‌ای از مشاغل این مرکز تحت نظارت سازمان بهزیستی است، تصریح کرد: با توجه به این‌که دانشجویان علاقه دارند بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار شوند، محیط کار دانشگاه ما در دسترس دانشجویان وجود دارد.

رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: سایر رشته‌هایی که در این دانشگاه وجود دارد مربوط به سازمان وزارت کار، تعاون و رفاه است و بهزیستی هم بخشی از این سازمان است.

زال در ارتباط با رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه یادآور شد: رشته اصلاح و تربیت در مقطع کاردانی و کارشناسی، تربیت مربی مراکز پیش از دبستان در مقطع کاردانی و کارشناسی، مربی معلولان ذهنی، آسیب‌شناسی اجتماعی با گرایش پیشگیری از اعتیاد در مقطع کارشناسی، مددکاری خانواده در مقاطع کاردانی و کارشناسی، مددکاری اورژانس اجتماعی در مقاطع کاردانی و کارشناسی، مددکاری اجتماعی و غیره در این مرکز آموزش داده می‌شود.

راه‌اندازی رشته امور بیمه برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی

وی از راه‌اندازی رشته امور بیمه برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: رشته مدیریت تعاون در مقطع کارشناسی، امور تعاون و امور بیمه در مقطع کاردانی به عنوان یکی از نیازهای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این مرکز راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان جنوبی افزود: با توجه به این‌که سازمان بهزیستی بحث سلامت روان خانواده را مد نظر خودش قرار داده است، امسال برای نخستین بار موفق به اخذ  مجوز رشته کارشناسی ارشد رشته " ارتقاء سلامت جنسی کودکان و نوجوانان" در سطح استان شدیم.

وجود 580 دانشجو در مرکز علمی ـ کاربردی بهزیستی خراسان‌جنوبی

زال ادامه داد: ثبت‌نام اینترنتی این رشته انجام شده و پنجم اردیبهشت‌ماه سال آینده آزمون گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: از طریق مصاحبه 10 نفر از پذیرفته‌شدگان انتخاب می‌شوند تا بتوانند موضوعات مورد نیاز سازمان بهزیستی را از طریق آموزش‌هایی که فرا می‌گیرند و پژوهش‌های انجام شده بتوانند پوشش دهند.

رئیس مرکز علمی کاربردی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که 58 استاد در این مرکز تدریس می‌کنند، یادآور شد: در حال حاضر 580 دانشجو در این مرکز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و تا‌کنون بیش از 290 دانشجو از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام/69017/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول