اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته درختکاری انجام می‌شود

بزرگترین گردهمایی دوستداران محیط زیست در کرج

به مناسبت هفته درختکاری کوهپیمایی خانوادگی در کرج برگزار می‌شود.

بزرگترین گردهمایی دوستداران محیط زیست در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری کرج،‌ در این مراسم تمامی شهروندان دعوت هستند و می‌توانند شرکت کنند.

بر اساس این گزارش، به مناسبت هفته درختکاری، از سوی این سازمان برنامه‌های مختلفی در راستای گرامیداشت این هفته در کلانشهر کرج اجرا می‌شود.

هم‌اکنون یکی از دغدغه‌های اصلی علاقه‌مندان به طبیعت داشتن کوهستانی سرسبز و پاک است و طی روزهای هفته به خصوص جمعه‌ها شاهد هستیم که علاقه‌مندان بسیاری در کوه‌های کرج به کوهنوردی می‌پردازند تا علاوه بر تضمین سلامتی خود، یک روز با هوای پاک را در کوه‌ها و ارتفاعات این شهر بگذرانند.

این گزارش، با اشاره به شعار انسان سالم، کوهستان پاک، درخت سرسبز عنوان داشته است: در این زمینه تلاش سازمان پارک‌ها در توسعه جنگل‌کاری پیرامونی شهر، کمک شایانی به دستیابی به این مهم است.

طبق برنامه‌ریزی مقرر شده است که به مناسبت هفته درختکاری، مراسم کوهپیمایی خانوادگی در روز جمعه 16 اسفندماه سال جاری در محل کوهستان بام کرج برگزار شود.

تمامی شهروندان علاقه‌مند، ورزشکاران، کوهنوردان حرفه‌ای و مبتدی در این مراسم دعوت هستند و می‌توانند با حضور خود، شور خاصی به برنامه‌ها ببخشند.

در حاشیه مراسم راهپیمایی در کوهستان، نظافت محیط آن نیز با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج انجام می‌شود تا کوهستان از وجود هرگونه زباله و نخاله پاکسازی شود.

شرکت‌کنندگان در این کوهپیمایی، پس از طی مسافتی، به مناسبت هفته درختکاری و برای گرامیداشت این ایام، اقدام به غرس نهال می‌کنند تا میراثی جاودان برای آیندگان و نسل‌های بعدی باشد.

اجرای برنامه‌های جانبی تفریحی از جمله مسابقه و ... از دیگر برنامه‌های روز جمعه است که به طور قطع اجرای آن موجب ایجاد شور و نشاط بین کوهنوردان خواهد شد.

انتهای پیام/2302/خ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول