اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد

خطرات دفع غیربهداشتی فاضلاب روستاها در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه بخش زیادی از فاضلاب روستاهای استان به صورت غیر بهداشتی دفع می‌شود که این موضوع خود خطرات متعددی را به دنبال دارد.

خطرات دفع غیربهداشتی فاضلاب روستاها در کهگیلویه و بویراحمد

فیض‌الله پاسره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به اهمیت توسعه سیستم جمع‌آوری فاضلاب اظهار داشت: راه‌اندازی این سیستم در شهرها و روستاها نشان‌دهنده میزان توسعه هر منطقه است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: متاسفانه با وجود خطرات جدی که دفع غیر اصولی فاضلاب‌های روستایی بر بهداشت عمومی و سفرهای آب زیرزمینی دارد، این مسئله در استان کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده و در این زمینه کار چندانی صورت نگرفته است.

وی توسعه سیستم جمع‌آوری فاضلاب روستایی را یکی از مفاد اصلی اساسنامه آب و فاضلاب روستایی دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و تعیین روستاهای دارای اولویت برای برخورداری از سیستم جمع‌آوری فاضلاب این موضوع جنبه عملیاتی به خود گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان خطرات متعددی که فاضلاب‌های رها شده در روستاها و مزارع کشاورزی بر سلامتی افراد دارد، عنوان کرد: اگر به سمت توسعه سیستم فاضلاب‌های روستایی حرکت کنیم خواهیم توانست از بروز بیماری‌های واگیردار و صعب‌العلاج جلوگیری کنیم.

پاسره دفع بهداشتی فاضلاب روستاها و تعیین روستاهای دارای اولویت برای احداث فاضلاب را از موضوعاتی دانست که در رأس برنامه‌های آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارد و ابراز امیدواری کرد که مدیران کشوری در این زمینه نگاه ویژه‌ای به کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

انتهای پیام/82008/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول