اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تبدیل 80 درصد آب مصرفی به فاضلاب صورت می‌گیرد

مصرف سالانه 25 هزار میلیون متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از مصرف سالانه 25 هزار میلیون متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

مصرف سالانه 25 هزار میلیون متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد

نگهدار معادیجو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج و در آستانه فرا رسیدن سال جدید به شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی توصیه کرد نسبت به هدرروی آب شرب مورد نیاز خود مراقبت و این نعمت الهی را به فاضلاب تبدیل  نکنند.

وی گفت: سالانه این شرکت افزون بر 35 هزار میلیون مترمکعب آب تولید می‌کند که از این مقدار 25 هزار میلیون متر مکعب آن به مصرف شهروندان هم استانی می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: در ایام پایانی سال، اغلب خانواده‌ها به فکر خانه تکانی و زدودن گرد و غبار خانه‌های خود بوده و اقدام به شست‌وشوی منازل و اثاثیه خود از طریق آب شرب می‌کنند که این موضوع باعث شده تا 80 درصد آب مصرفی هر خانوار تبدیل به فاضلاب شود.

معادیجو تصریح کرد: در این ایام شهروندان باید مراقبت کنند تا آب شرب مصرفی خود را تبدیل به فاضلاب نکنند، بنابراین برای اینکه با افت فشار آب و یا قطعی آب شرب مواجه نشوند، توصیه‌های متولیان آب در شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند.

 وی افزود: آب شربی که از طریق منابع زیرزمینی، چاه‌ها تهیه و در مخازن بالا دست شهرها ذخیره‌سازی می‌شود با هزینه بسیار بالایی تهیه می‌شود.

 معادیجو اضافه کرد: از همه خانواده ها خصوصا خانم‌های خانه‌دار درخواست داریم که مراقب هدرروی آب شرب باشند و این ودیعه الهی را برای نسل‌های آینده نگهداری و حفاظت کنند تا در آینده با مشکلات عدیده مواجه نشویم.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از شهروندان انتظار داریم در هر نقطه‌ای از معابر عمومی شهری شاهد شکستگی لوله‌های آب شرب هستند با تماس تلفنی اتفاقات آب 122 تماس گرفته و همکاران ما را در جریان این شکستگی‌ها قرار دهند.

انتهای پیام/2571/س20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول