اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس خبر داد

بهره‎برداری از فرودگاه جیرفت در خرداد 93

نماینده مردم شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد در مجلس گفت: با انعقاد تفاهمنامه راه‎اندازی هواپیمای حمل بار میان مسئولان کشوری و استانی فرودگاه جیرفت حداکثر تا خرداد 93 به بهره‎برداری می‎رسد.

بهره‎برداری از فرودگاه جیرفت در خرداد 93

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‎الله عارفی عصر امروز در حاشیه بازدید از روند پیشرفت فیزیکی فرودگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کار اجرایی این طرح بر عهده دولت بوده که با نگاهی مسئولانه و هدفی مشخص در گذشته و حال پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح تعریض و تکمیل فرودگاه جیرفت از سال 87 در دستور کار دولت قرار گرفته است، ابراز داشت: اما اجرای این پروژه از سال 91 با پیگیری‎هایی که انجام دادیم، شتاب گرفت.

نماینده مردم شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان اینکه در قانون بودجه ردیفی برای این پروژه وجود نداشت، تصریح کرد: اما با همکاری شرکت فرودگاه‎ها و مسئولان استانی این امر محقق شد تا اجرای طرح به این مرحله رسیده است.

عارفی با تشریح روند پیگیری‎های انجام شده و تقدیر از همکاری مسئولان کشوری و استانی، افزود: با انعقاد تفاهمنامه راه‎اندازی هواپیمای حمل بار میان مدیرعامل شرکت‎های فرودگاه‎ها و هواپیمایی ماهان و استانداری کرمان انشاالله فرودگاه جیرفت حداکثر تا خرداد ماه 93 به بهره‎برداری می‎رسد.

ایجاد جایگاه سوخت در فرودگاه جیرفت

وی با بیان اینکه راه‎اندازی هواپیمای مسافربری نیز در آینده در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: شرکت فرودگاه‎ها جایگاه سوخت را نیز در فرودگاه جیرفت راه‎اندازی کرده است که مزیت بسیار خوبی برای آن به شمار می‎رود.

نماینده مردم شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تا هنگامی که پایانه صادراتی در شهرستان راه‎اندازی نشود در کار فرودگاه فراز و نشیب وجود دارد.

حضور فعال سرمایه‎گذاران در جیرفت

عارفی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‎گذاری گلشن‎آرا مجموعه‎ای عظیم است که کار بسته‎بندی، نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی را انجام می‎دهد، بیان داشت: زمین این مجموعه با مدت عملیات اجرایی 18 ماه در محل شهرک صنعتی شماره دو تحویل داده شده است.

وی اذعان داشت: نخستین سردخانه مدرن کشور در شهرستان عنبرآباد نیز با قابلیت افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی در راستای ایجاد زیرساخت‎های صادراتی جنوب کرمان راه‎اندازی شده است.

نماینده مردم شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان اینکه با راه‎اندازی این سردخانه هشت شرکت صادراتی در این منطقه مستقر می‎شوند، خاطرنشان کرد: با بهره‎برداری از فرودگاه جیرفت توازن میان قیمت محصول در محل تولید و مصرف ایجاد می‎شود.

بازگشت سریع سرمایه در سرمایه‎گذاری‎های جنوب کرمان

عارفی عنوان داشت: در برخی از نقاط کشور بازگشت سرمایه در سرمایه‎گذاری‎ها حداقل 10 سال است، اما در منطقه جنوب کرمان با ایجاد زیرساخت‎های نگهداری، حمل و نقل، هزینه نمایشگاه‎های بین‎المللی و ... این مدت تنها یک سال و نیم است.

وی عنوان کرد: کشت سنتی گلخانه‎ای در زمینه مصرف آب بسیار هزینه‎بر بوده و خطرات زیست‎محیطی برای مردم ایجاد می‎کند به همین دلیل باید به سمت صنعتی شدن آن گام برداشت.

ایجاد 3 هزار گلخانه در جنوب کرمان

نماینده مردم شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد در مجلس ابراز داشت: در صورت اجرای طرح احداث 3 هزار هکتار گلخانه در منطقه جنوب کرمان با همکاری بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی حدود 30 هزار فرصت شغلی ایجاد می‎شود، راندمان تولید افزایش فوق‎العاده یافته و میزان مصرف آب نیز کاهش می‎یابد.

عارفی با بیان اینکه انتقادات بسیاری به عملکرد بانک‎ها وارد است، یادآور شد: اما میزان نقدینگی که در اختیار مردم وجود دارد، نیز مشکلات بسیاری را برای بانک‎ها به وجود آورده است، بنابراین مردم باید در راستای اقساط وام‎هایی که دریافت کردند، اقدام کنند.

به گزارش فارس، عصر امروز نماینده مردم شهرستان‎های جیرفت و عنبرآباد به همراه فرماندار جیرفت از روند پیشرفت فیزیکی طرح تعریض و تکمیل فرودگاه جیرفت بازدید کردند.

انتهای پیام/80001/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول