اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تأخیر یا کنسلی پروازهای فرودگاه بجنورد/ مقصر هواشناسی یا شرکت‌های هواپیمایی

طی روزهای گذشته مسافرانی که برای پرواز از تهران به بجنورد و یا از بجنورد به تهران خود را به فرودگاه رسانده بودند با تأخیر یا کنسلی پروازها مواجه شدند.

تأخیر یا کنسلی پروازهای فرودگاه بجنورد/ مقصر هواشناسی یا شرکت‌های هواپیمایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، این پروازها به دلیل آنچه که بر اساس گزارش‌های هواشناسی فرودگاه و شرایط جوی مطرح شده به کنسلی و یا به تأخیر انجامیده است.

از سویی شرکت هواپیمایی آسمان بعضاً این تأخیرها در پرواز و یا کنسلی‌ها را متوجه هواشناسی فرودگاه بجنورد دانسته‌اند.

این مهم اعتراض شماری از مسافران و حتی نمایندگان استان که قصد عزیمت به بجنورد و یا به تهران را داشتند را در پی‌داشت.

آنان با اشاره به اینکه تاکنون با موارد زیادی از کنسلی و یا تأخیر پروازها مواجه شدند، خواستار رفع این مشکل شدند.

این مسافران معتقدند که اشتباه از هر ناحیه که باشد، نبایستی منجر به معطلی مسافران که سفرهای خود را از قبل برنامه‌ریزی کرده‌اند، منجر شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در این باره با انتقاد شدید از تأخیر و یا کنسلی پروازها در فرودگاه بجنورد به خاطر پیش‌بینی‌های نه چندان دقیق هواشناسی گفت: به شدت نسبت به هواشناسی فرودگاه معترض بوده و انتظار داریم که سریع‌تر این مشکل را برطرف کند.

قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: چند روز قبل که قرار بود تا به بجنورد سفر کنیم، عنوان شد که هوا در آن وضعیت ابری است و امکان پرواز در آن لحظه نیست، در حالیکه پیرو تماسی که با بجنورد داشتیم، هوا آفتابی بود.

وی با اشاره به اینکه در آن روز حدود 100 مسافر به خاطر این پیش‌بینی هواشناسی فرودگاه معطل شدند، گفت: البته به شرکت هواپیمایی آسمان هم معترضیم که پروازهای خود را بعضاً به خاطر برخی مسائل با تأخیر انجام می‌دهند.

جعفری با اشاره به صرف میلیاردها تومان اعتبار در فرودگاه بجنورد برای افزایش شمار پروازها و تسهیل در فراز و فرود هواپیماها اظهار امیدواری کرد: تا با دقت نظر بیشتر مسئولان امر، تأخیر یا کنسلی در پرواز فرودگاه بجنورد برطرف شود.

نماینده شرکت هواپیمایی آسمان در خراسان شمالی هم درباره تأخیر در پروازهای فرودگاه بجنورد و بعضاً کنسلی‌ها گفت: پروازهای این شرکت هواپیمایی براساس گزارش‌های هواشناسی که به تهران ارسال می‌شود، صورت می‌گیرد.

محمدرضا وفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: تا زمانی که وضعیت جوی هوا براساس گزارش‌های هواشناسی مناسب تشخیص داده نشود، انجام نخواهد شد.

وی در عین حال برخی اشکالات در گزارش‌های هواشناسی فرودگاه بجنورد را درباره تأخیر در پروازها رد نکرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی هم با بیان اینکه پشتیبانی پروازها از سه ساعت قبل آغاز می‌شود و تا سه ساعت بعد پروازها ادامه دارد، گفت: احتمال اینکه در این بازه زمانی 6 ساعته هرگونه تغییر و تحول جوی به خصوص در شهرستان بجنورد را داشته باشیم، دور از انتظار نیست.

هوشنگ بهزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: زمانی که ساعت 11 پرواز داشته باشیم، گزارش شرایط جوی را از ساعت 8 ارسال می‌کنیم و این گزارش‌های آنلاین را به بچه‌های برج ارائه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه چند ساعت قبل از پرواز وضعیت هوا امکان دارد که متفاوت بوده باشد، تصریح کرد: این گزارش‌های هواشناسی در اختیار خلبان هم گذاشته شده تا خودش برای پرواز تصمیم بگیرد و بر همین اساس تمامی گزارشات ارائه شده از سوی هواشناسی فرودگاه بجنورد درست بوده و تاکنون مشکلی نداشته است.

هم‌اکنون روزانه یک پرواز رفت از فرودگاه تهران به بجنورد و یک پرواز برگشت از فرودگاه بجنورد به تهران توسط شرکت هواپیمایی آسمان انجام می‌شود.

این پروازها توسط هواپیماهای ای.تی.آر 72 و فوکر 100 به فرودگاه بجنورد انجام می‌شود.

به گزارش فارس، تنها فرودگاه خراسان شمالی در غرب بجنورد در فضایی به وسعت 240 هکتار احداث شده است.

هم اکنون طرح توسعه فرودگاه مرکز خراسان شمالی و افزایش 60 هکتار به وسعت آن در قالب تطویل باند در حال انجام است.

انتهای پیام/63002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول