اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرودگاه آبادان:

توسعه فرودگاه آبادان شریان‌های اقتصادی منطقه را تقویت می‌کند

مدیر فرودگاه آبادان گفت: عمران و توسعه این فرودگاه، سود غیرمستقیمی را در شریان‌های اقتصادی منطقه وارد خواهد کرد.

توسعه فرودگاه آبادان شریان‌های اقتصادی منطقه را تقویت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمدرضا رضایی ظهر امروز در نشست مشترک فرودگاه و بخش گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن فرودگاه در سایت توریستی بزرگترین منطقه آزاد ایران، چشم‌انداز بسیار مثبتی می‌توان متصور شد که تحقق این چشم‌انداز جز با همکاری  سازمان منطقه آزاد اروند و همفکری همه بخش‌های حمل و نقل هوایی عملی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های فرودگاه آبادان و با توجه به انتظارات مردم منطقه از فرودگاهی با این پیشینه مثبت، عمران و توسعه فرودگاه نقش به‌سزایی در رونق شهر و منطقه خواهد داشت و سود غیرمستقیمی را در شریان‌های اقتصادی منطقه وارد می‌کند.

مدیر فرودگاه آبادان در خصوص روند افزایش پروازها در سال جاری گفت: همکاری و تعامل شرکت‌های هواپیمایی، افزایش 54 درصدی پروازها را به‌دنبال داشت اما غیرفعال بودن فاز دوم ترمینال در پروازهای همزمان شرکت‌های هواپیمایی، مسافران و کارکنان فرودگاه را با مشکل مواجه می‌کند.

وی تصریح کرد: در این خصوص مذاکراتی با سازمان صورت گرفته و تحقق و عملیاتی شدن فاز دوم به یقین فضای فعالیت، افزایش پرواز و در نتیجه افزایش مسافر و گردشگر را فراهم می‌کند.

رضایی خاطرنشان کرد: عمران فرودگاه به‌عنوان مرکز ورودی هر منطقه بی‌شک نقش به‌سزایی در تحقق اهداف خواهد داشت که تاثیر و تبعات این عمران به یقین در جذب سرمایه‌گذاری در فرودگاه و منطقه و در نهایت درآمدزایی و جذب بخش خصوصی قابل انکار نیست. 

وی با تشکر از همه شرکت‌های هواپیمایی در خصوص فعالیت در مسیر آبادان با توجه به کمبود فضا و امکانات عنوان کرد: فرودگاه آبادان آمادگی برقراری پرواز در مسیر دبی، کویت و مناطق شمال کشور را اعلام می‌کند و از همه شرکت‌ها دعوت به همکاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نشست روسای شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر خدمات هوایی موضوعاتی در خصوص برقراری پرواز کویت و دبی، کمبود فضای ترمینال، افزایش امکانات فرودگاه، لزوم همکاری و تعامل گمرک در تداوم پروازهای خارجی، مدیریت مسافران عراقی از مرز شلمچه، خرید هواپیما توسط سازمان منطقه آزاد اروند، برنامه‌ریزی برای توقف شبانه هواپیما در باند فرودگاه، اقامت و حمل و نقل کروپروازی، نصب بالابر جهت معلولین، ساختاربندی یکسان شکل ظاهری دفاتر هواپیمایی در فرودگاه، بهره‌گیری از جاذبه‌های طبیعی منطقه در جهت جذب گردشگر، افزایش گردشگر و لزوم افزایش خدمات‌رسانی مطلوب (هتل، حمل و نقل)، تخفیف اخذ عوارض بلیت‌های پروازی از آژانس‌ها توسط شرکت‌های هواپیمایی را بیان کردند.

در پایان این نشست مقرر شد یک کارگروه و تشکل شهری با حضور نمایندگان فرودگاه آبادان، شرکت‌های هواپیمایی، معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، دفاتر خدمات هوای و آژانس‌ها تشکیل شود و راهکارها و طرح‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

این نشست با حضور بیش از 30 عضو فعال بخش حمل و نقل هوایی، روسای شرکت‌های هواپیمایی قشم، زاگرس، آسمان، ایران ایرتور، ایران ایر و نفت، فرماندهی سپاه و پلیس فرودگاه، مدیران آژانس‌ها و دفاتر خدمات هوایی مستقر در آبادان و خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان و مسئولان دوایر فرودگاهی برگزار شد.

انتهای پیام/72001/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول