اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تغییر نام فرودگاه بین‌المللی مرکز مازندران مصلحت نیست

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: تغییر نام فرودگاه بین‌المللی مازندران مصلحت نیست، نام سورک در نقشه درج نشده است، هویت بین‌المللی بودن باید حفظ شود.

تغییر نام فرودگاه بین‌المللی مرکز مازندران مصلحت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه توسعه فرودگاهی باید سبب رونق اقتصادی شود، اظهار داشت: فرودگاه‌های مازندران باید سبب توسعه تجاری و رونق اقتصادی شوند.

وی افزود: توسعه حمل و نقل هوایی منوط به زیرساخت‌های مناسبی است که در استان مازندران باید مورد توجه قرار گیرد.

طبرسی با اشاره به اینکه مرکز مازندران قبل از انقلاب از داشتن فرودگاهی آبرومند محروم بود، تصریح کرد: فرودگاه رامسر و نوشهر برای تفریح و رفاه خاندان شاهنشاهی ایجاد شد.

امام جمعه مرکز مازندران به بازسازی و تجهیز فرودگاه‌های مازندران به منظور بهره‌مندی از حمل و نقل هوایی اشاره کرد و گفت: اگر هواپیماهای باری در فرودگاه‌ها نشست و برخاست کنند، محصولات کشاورزی استان به اقصی نقاط کشور و کشورهای همسایه در کوتاه‌ترین زمان ارسال می‌شود.

وی استقبال مازندرانی‌ها به عتبات و عالیات را قابل توجه دانست و ادامه داد: توسعه فضای رفاهی برای استقبال‌کننده‌ها از زائران در فرودگاه‌ها به نحو مطلوبی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به بحث تغییرنام فرودگاه بین‌المللی ساری اشاره کرد و یادآور شد: فرودگاه ساری بین‌المللی است، نمی‌توان با خواسته‌ها و توجیه غیرمنطقی در تغییر نام دفن شود.

وی شهرستان میاندرود به مرکزیت شهر سورک را شهرستانی تازه تاسیس دانست و ادامه داد: نام سورک در نقشه درج نشده است و تغییر نام فرودگاه مصلحت نیست.

طبرسی با بیان اینکه به عنوان نماینده ولی فقیه در استان طرفداری از شهری نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: به مصلحت توسعه استان باید توجه شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه فرودگاه دشت‌ناز بین‌المللی است و با تغییر نام هویت خود را از دست می‌دهد، اظهار داشت: برای توسعه مازندران باید به مصلحت‌ها توجه شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از آقایان قصد حفظ پرستیژ خود را دارند، تصریح کرد: فرودگاه بحث شخصی نیست، موقعیت و مکان نیست که به نام ثبت شود و بین‌المللی بودن آن باید حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران علل اصلی پس‌رفت استان را نبود زمین برای توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی و غیره دانست و گفت: اراضی مازندران کشاورزی بوده و تملک آن هزینه‌بر است.

وی افزود: اراضی مازندران اگر به راحتی دچار تغییر کاربری شود، اشتغال کشاورزان با مشکل مواجه می‌شود.

طبرسی در سخنان پایانی خود با تاکید بر معرفی امکانات فرودگاهی در مازندران اذعان داشت: خدمات قابل توجهی در فرودگاه‌های مازندران انجام می‌شود که باید به مردم معرفی شود.

انتهای پیام/86006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول