اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش قزوین تأکید کرد

ضرورت ایجاد انگیزه در معلمان ابتدایی مدارس قزوین

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به تاثیر ایجاد انگیزه در معلمان و مدیران مدارس ابتدایی در کیفیت‌بخشی به آموزش، بر ضرورت ارزش‌گزاری به کار معلمان ابتدایی تأکید کرد.

ضرورت ایجاد انگیزه در معلمان ابتدایی مدارس قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صبح امروز سرگروه‌های آموزشی ابتدایی استان با هدف ایجاد ارتباط و تعامل بیشتر نشستی با سرگروه‌های آموزشی ابتدایی شهرستان بویین زهرا برگزار کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: انجام فعالیت‌های عملی از سوی دانش‌آموزان مهمترین بخش یادگیری است و مدیران و معلمان باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

رضا طاهرخانی افزود: چنانچه مهارت‌ها در کلاس درس تقویت شود، یادگیری عمیق‌تر می‌شود و المپیادهای عملکردی و جشنواره‌های آموزشی نقش بسزایی در یاددهی کیفی معلمان دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: ارزش‌گذاری به کار معلم ابتدایی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که پایه و اساس آموزش از دوره ابتدایی شکل می‌گیرد و ایجاد انگیزه در معلمان و مدیران مدارس ابتدایی در کیفیت‌بخشی به کارها تأثیر مثبت دارد.

وی تصریح کرد: در صورتی که معلم پویا باشد، مدرسه هم پویاست و البته تهیه کارت مهارت تدریس معلمان نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با تأکید بر لزوم دوسویه بودن ارتباط سرگروه‌های آموزشی و معلمان عنوان کرد: باید سعی شود تا نوعی تعامل و همکاری میان سرگروه‌ها و معلمان صورت گیرد.

طاهرخانی بیان کرد: امروز سنگر ما، سنگر دانش، تعلیم و تربیت است و گذر از بحران‌ها به از خود گذشتگی نیاز دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: این مسئله از آن روست که مخاطبان ما بچه‌ها هستند و باید سعی شود دانش‌آموزان به عنوان خروجی‌های آموزش و پرورش به بهترین و کیفی‌ترین شکل تربیت و تحویل جامعه داده شوند.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل کمیته تخصصی متشکل از افراد توانمند دوره ابتدایی، خواستار توجه به غنی‌سازی فعالیت‌های مکمل و تقویت و پربار کردن نشست‌های شورای معلمان شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برترین‌های آزمون سراسری دانشگاه‌ها و دانش‌آموزان متوسطه با تلاش معلمان دلسوز و پرتلاش ابتدایی خود توانسته‌اند مراتب ترقی را طی کنند، عنوان کرد: به همین منظور مطلوب است در مراسم تجلیل از دستاوردهای آموزش و پرورش و انعکاس رتبه‌های برتر کنکور سهم معلمان ابتدایی هم در این موفقیت‌ها در نظر گرفته شود.

گمرکچی، مسئول خانه ریاضیات استان قزوین نیز در بخش دیگری از این نشست به فعالیت‌ها و اقدامات خانه ریاضیات در آینده اشاره کرد و در خصوص آن گفت: برگزاری آزمون ریاضی کانگور، شرکت همکاران در کنفرانس ریاضی سال 93 در شهر تبریز و راه‌اندازی سایت بازی‌های ریاضی بخشی از این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: علاوه بر این در سال جاری نیز یک کارگاه بازی ریاضی در خانه ریاضیات قزوین برگزار شد که می‌تواند در شیرین‌تر و جذاب‌تر کردن آموزش ریاضی برای دانش‌آموزان مؤثر باشد.

در بخش دیگری از نشست سرگروه‌های آموزشی ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین با سرگروه‌های شهرستان بویین زهرا، کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی استان گزارشی از اهم فعالیت‌های گروه‌های آموزشی استان ارائه کرد و سرگروه‌های حاضر آموزشی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های دوره ابتدایی پرداختند.

انتهای پیام/77011/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول