اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش قزوین:

هنر پرورشی عبور از تنگناهاست

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: در عرصه پرورشی محرومیت‌ و کاستی‌هایی وجود دارد؛ اما هنر این است که در تنگناها بتوان حرکت کرد.

هنر پرورشی عبور از تنگناهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی انصاری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با پیشکسوتان عرصه فرهنگی و پرورشی که با حضور سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد تحول بنیادین در زمینه امور تربیتی ضرورت دارد؛ اما نباید منتظر وقوع معجزه برای بهبود اوضاع بود.

وی بیان کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی با همین امکانات موجود، تلاش خود را برای ایجاد شرایط بهتر و فراهم کردن بسترهای مناسب‌تر به منظور ارتقای امور پرورشی و تربیتی به کار می‌گیرد و با تشکیل اتاقی فکر و نشست‌هایی با پیشکسوتان و فعالان این عرصه وارد عمل می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین افزود: هر چند در عرصه پرورشی محرومیت‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد؛ اما هنر این است که در تنگناها بتوان حرکت کرد؛ چراکه صرف انتظار کشیدن برای رفع کاستی‌ها و خودداری از تلاش برای رفع مشکلات منطقی نیست و ایده‌آل‌ها همیشه با واقعیت‌ها فاصله دارد.

انصاری ادامه داد: مطلوب است تا در شرایط فعلی بیشترین و بهترین استفاده از امکانات موجود به عمل آید.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با بیان اینکه ستاد امور تربیتی در کنار کاستی‌ها، از امتیازات بسیاری هم بهره‌مند بوده است، اضافه کرد: وجود شخصیت‌هایی در این عرصه که رسالت انبیاء را بر دوش گرفته و برای تربیت و پرورش فکر و روح فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند، از جمله این امتیازات است.

وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد که این امتیازات بهانه و توجیه موجهی برای اصلاح کاستی‌ها نباشد و از سوی دیگر باید کوشید تا وجود کاستی‌ها نیز بهانه‌ای برای نفی امور تربیتی تلقی نشود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به جملاتی از شهید آیت‌الله مرتضی مطهری در خصوص تأکید وی بر اصلاح روحانیت و تلاش برای حفظ آن از رکود در یک وضعیت همیشگی، اذعان کرد: این جملات در مورد مباحث پرورشی نیز صادق است  و باید در راستای اصلاح و بهبود فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در مدارس اقدام شود.

انصاری عنوان کرد: در همین راستا در هفته جاری که هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی نام گرفته است، تفاهم‌نامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی با نهادهای مرتبط با فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی به امضا می‌رسد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین اذعان کرد: تفاهم‌نامه اداره کل آموزش و پرورش با اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین از جمله برنامه‌های هفته جاری به شمار می‌‌رود که با استقبال اداره کل اوقاف قزوین رو‌‌‌‌‌‌‌‌‌به‌رو شده است به واسطه آن همکاری این دو نهاد در زمینه‌هایی همچون برگزاری اردوهای اماکن مقدسه و نیز مسابقات قرآن، عترت و نماز گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: تفاهم با شهرداری قزوین برای برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با رویکرد مسائل شهری و شهروندی و همچنین تفاهم با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین نیز از دیگر برنامه‌های این معاونت در هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی به شمار می‌رود.

گفتنی است، هشتم اسفندماه سالروز تأسیس ستاد امور تربیتی از سوی شهیدان رجایی و باهنر است که به همین مناسبت هر ساله از دوم تا هشتم این ماه، هفته تربیت اسلامی و امور تربیتی نام گرفته است.

انتهای پیام/77011/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول