اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش قزوین خبر داد

شرکت حدود 216 هزار نفررشته در مسابقات قرآن دانش‌آموزی قزوین

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین از شرکت حدود 216 هزار نفررشته در مسابقات دانش‌آموزی قرآن و عترت مدارس استان خبر داد.

شرکت حدود 216 هزار نفررشته در مسابقات قرآن دانش‌آموزی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسئولان اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین ظهر امروز از روند برگزاری مرحله دوم مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استان در ناحیه یک آموزش و پرورش بازدید کردند.

این مسئولان در جریان این برنامه ضمن بازدید از محل برگزاری مسابقات دانش‌آموزان متوسطه دوره اول دختر و پسر که در دو محل از سطح شهر در حال برگزاری است، چگونگی برگزاری مسابقات را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین در جریان این بازدید اظهار کرد: مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان استان با مشارکت 215 هزار و 933 نفر رشته برگزار شده است.

محرم ملایی افزود: استان قزوین هم‌اکنون دارای حدود 215 هزار نفر دانش‌آموز است که به دلیل شرکت کردن برخی از آنان در چند رشته گوناگون، میزان مشارکت دانش‌آموزان سراسر استان در مسابقات به 215 هزار و 933 نفر رشته رسیده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: مسابقات سه‌‌‌‌‌‌‌گانه اقامه نماز شامل اذان، احکام و انشای نماز نیز با 121 هزار و 640 نفر رشته در میان دیگر رشته‌های قرآن و عترت سرآمد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تشکیل جلسات دوماهانه کارشناسان اداره قرآن، عترت و نماز نواحی و مناطق استان در راستای گسترش کمی و کیفی برگزاری مسابقات دینی و قرآنی در میان دانش‌آموزان استان و توجه بیش از پیش کادر آموزشی مدارس به این مهم اشاره و تصریح کرد: این نشست‌ها به منظور تبادل تجربیات و معرفی فعالیت‌های مدارس موفق هر دو ماه یک بار در مدارس موفق یکی از مناطق به صورت گردشی برگزار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش قزوین خاطرنشان کرد: در همین راستا دومین جلسه کارشناسان قرآن، عترت و نماز نواحی و مناطق استان در دبیرستان نمونه دولتی صدیقه کبری(س) ناحیه 2 آموزش و پرورش قزوین با حضور حجت‌الاسلام سیدقریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان، حجت‌الاسلام علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی این اداره کل، کارشناسان اداره قرآن، عترت و نماز و 21 نفر از کارشناسان نواحی و مناطق آموزشی استان تشکیل شد.

ملایی با اشاره به برگزاری نشست بعدی کارشناسان قرآن و عترت در فروردین ماه 93 در شهرستان البرز عنوان کرد: همچنین برگزاری جلساتی با هدف همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین از دیگر برنامه‌‌‌‌های این اداره است که دومین جلسه احصای موضوعات، بررسی و هماهنگی نحوه این همکاری‌ها به تازگی برگزار شد و در آن معاونان پشتیبانی و فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین نیز حضور داشتند.

این مقام مسئول با اشاره به تأکید دو طرف این همکاری بر تسریع  و کیفیت بخشی همکاری‌های میان دو نهاد و تعیین محور فعالیت‌های مورد توافق ادامه داد: در این نشست برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن، اذان و مداحی، برگزاری جشن شکوفایی دانش‌آموزان، اعزام 80 نفر از مدرسان قرآن به دوره مربیگری در قم، برگزاری مناسبت‌های ولایی و اهدای بسته‌های فرهنگی برای تجهیز نمازخانه‌های مدارس، حضور دانش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آموزان و همکاران در امامزاده‌ها به عنوان هیئت‌امنا و خادمان افتخاری به تصویب رسید.

انتهای پیام/77011/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول