اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قروه مطرح کرد

بازدید بیش از 189 هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی گردشگری قروه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قروه گفت: نوروز امسال 189 هزار و 357 گردشگر از اماکن دیدنی و جاذبه‌های سیاحتی این شهرستان بازدید کردند.

بازدید بیش از 189 هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی گردشگری قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، خداداد مولودی ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر که در فرمانداری قروه برگزار شد، اظهار کرد: این تعداد، 53 درصد از مسافران ورودی به این شهرستان را شامل می‌شود.

وی افزود: از این تعداد، 91 هزار و 700 نفر از منطقه باباگرگر، 96 هزار نفر از سراب کوثر و هزار و 657 نفر از حمام تاریخی قصلان بازدید کردند.

مولودی گفت: نوروز امسال 121 هزار و 997 گردشگر به شهرستان قروه مسافرت کردند که از این تعداد 3 هزار و 55 مسافر در مراکز اسکان این شهرستان اسکان پیدا کردند.

این مسئول تصریح کرد: آمار مسافران ورودی به شهرستان قروه در نوروز 92 نسبت به سال پیش از آن 59 درصد و مسافران مقیم نیز 24 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قروه با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر اماکن رفاهی و رستوران‌های بین‌راهی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد نابسامانی شدیدی در ورودی شهر قروه هستیم که این امر موجب می‌شود تا مسافران نسبت به بازدید از این شهرستان رغبت نداشته باشند.

وی اضافه کرد: به منظور اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی در زمینه جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، 2 مرکز اطلاع‌رسانی اماکن گردشگری و نمایشگاه صنایع‌دستی در ورودی شهر دایر خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قروه با اشاره به همکاری بیش از 40 نهاد دولتی و غیر‌دولتی در راستای ارائه خدمات به گردشگران در این شهرستان اظهار کرد: با فعالیت ارزنده این نهادها، در ایام مختلف سال شهرستان قروه توانسته میزبان خوبی برای مسافران و گردشگران باشد.

مولودی افزود: با تشویق و جذب سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های گردشگری در شهرستان قروه که شامل چهار غذاخوری، مجتمع رفاهی و خدماتی بین‌راهی، دو باب هتل، نه باب طرح گردشگری در حال اجرا، احداث هتل مجتمع تفریحی و گردشگری، سفره‌خانه سنتی (در مسیر سراب) و احداث نمازخانه‌های بین‌راهی بود، سازمان میراث فرهنگی شهرستان قروه توانسته امکانات رفاهی لازم را برای حال مسافران و گردشگران فراهم سازد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قروه ادامه داد: 97 اثر تاریخی در شهرستان قروه شناسایی شده که از این تعداد 70 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مولودی گفت: بنای تاریخی حمام قصلان، پل فرهاد‌آباد و مقبره متبرکه امامزاده سید‌جلال‌الدین در باباگرگر به عنوان آثار ملی کشور به ثبت رسیده ‌است.

وی با بیان اینکه از فعالیت‌های اداره میراث فرهنگی، سرکشی و گشت‌های سالانه از آثار تاریخی شناسایی شده است، تصریح کرد: 165 انجمن مردمی با میراث فرهنگی در سطح شهرستان و در روستاها با اداره میراث فرهنگی همکاری می‌کنند.

مولودی به صنعت گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: گردشگری یک صنعت درآمدزا و اشتغالزا در همه دنیاست و در کشور ایران صنعتی نوپاست که نیاز به حمایت‌های جدی و تشویق و حضور سرمایه‌گذاران دارد که در این راستا با حمایت بخش خصوصی در شهرستان قروه 9 باب اماکن اقامتی و پذیرایی احداث خواهد شد.

وی در پایان گفت: برای رفاه حال مسافران پنج باب نمازخانه در نقاط گردشگری و بین‌راهی احداث شده است.

انتهای پیام/79009/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول