اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبر خوش برای گردشگران و علاقمندان به طبیعت بکر جزایر ایرانی

امکان اسکان شبانه‌روزی 150 گردشگر در هندورابی / برقراری تور دریایی کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از برقراری تور دریایی کیش هندورابی از نوروز سال 1393 خبر داد و گفت: از اردیبهشت ماه سال 1393 با بهره‌برداری از کمپ‌ها و ویلاها امکان اسکان شبانه روزی 150 گردشگر در جزیره هندورابی فراهم می‌شود.

امکان اسکان شبانه‌روزی 150 گردشگر در هندورابی / برقراری تور دریایی کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد، به دنبال الحاق سه جزیره هندورابی، فارور و بنی فارور به منطقه آزاد کیش و به منظور گسترش طرح‌های توسعه گردشگری در این جزایر، جزیره هندورابی گام‌های بلندی را برای تبدیل شدن به یکی از جذابیت‌های گردشگری منطقه آزاد کیش بر می‌دارد.

علی اصغر مونسان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش موفق شده است با جذب سرمایه گذار، نخستین گام را در توسعه جزیره هندورابی که یکی از جزایر بکر ایرانی و دارای ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه گردشگری است بردارد.

وی افزود: بخش خصوصی از آذر ماه سال جاری اقدام به نصب اسکله شناور و ایجاد زیر ساخت‌های اولیه در مجموعه گردشگری تعریف شده همچون، آب، برق و فاضلاب کرده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که جاده دور جزیره (رینگ پیرامونی) به طول 17 کیلومتر و عملیات تکمیلی مربوط به ساختمان مهمانسرای جزیره هندورابی و 50 کمپ و ویلا در حال اجرا است افزود: در مجموعه گردشگری جزیره هندورابی، رستوران، کافی شاپ و پیست پیاده روی در حال ساخت است و این مجموعه از نوروز سال 93 روزانه آماده پذیرش 100 تا 150 نفر به مدت هفت ساعت در روز است.

مونسان تاکید کرد: از اردیبهشت ماه سال 1393 با بهره برداری از کمپ‌ها و ویلاها امکان اسکان شبانه روزی 150 گردشگر در جزیره هندورابی فراهم می‌شود.

بخش خصوصی برای فراهم کردن زمینه لازم برای پذیرش گردشگر، بدون احتساب جاده دور جزیره، 11 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

در حال حاضر طرح‌های مطالعاتی موج شکن، اسکله و هیدروگرافی دریا در جزیره هندورابی توسط شرکت‌های ایرانی همچون شرکت مهندسان مشاور فرا دریا عرشه، شرکت مهندسین مشاور دریا نگار پارس و شرکت مهندسی سروش اندیشه پارسیان در حال اجرا است.

جزیره هندورابی با 22٫8 کیلومتر مربع در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان و در 28 کیلومتری جزیره کیش قرار دارد و سرزمینی هموار و تقریبا بدون عوارض طبیعی است و فعالیت اقتصادی اکثر اهالی آن، صید و غواصی است.

انتهای پیام/88003/ش/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول