اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

گازکشی به دیشموک و قلعه‌رئیسی کار غیرممکنی نیست

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 90 کیلومتر خط انتقال گاز به بخش‌های دیشموک و چاروسا در مقابل 800 کیلومتر خط انتقال کشیده شده در خراسان جنوبی رقمی نیست، گفت: تفاوت‌ هزینه برآورده شده علمک را باید بپذیریم.

گازکشی به دیشموک و قلعه‌رئیسی کار غیرممکنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جلسه شورای اداری بخش چاروسا عصر امروز با حضور معاون عمرانی استاندار، تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی، فرماندار کهگیلویه و اعضای شورای اداری این بخش در قلعه‌رئیسی برگزار شد.

پژمان نیک‌اقبال در این نشست، هدف از برگزاری چنین جلسه‌ای را شناسایی و آشنایی با مشکلات بخش عنوان و تصریح کرد: مشکلات موجود اولویت‌بندی و بر اساس برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها اقدام خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت کشور در دو سال اخیر، با بیان اینکه از یکصد و 96 میلیارد اعتبارات استانی از محل تملک دارایی استان تنها 27 درصد در خوش‌بینانه‌ترین حالت به دست می‌آید، افزود: اعتبارات استانی سال 93 نسبت به سال 92، مبلغ 60 میلیارد تومان کمتر شده است.

وی سیاست دولت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را متذکر و با تبیین حسن و معایب این سیاست، ابراز داشت: از مجموع یک‌هزار و 80 پروژه نیمه تمام موجود در کهگیلویه و بویراحمد، 543 پروژه دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است که مطابق سیاست دولت، پول تکمیل به این تعداد پروژه تزریق خواهد شد.

نیک‌اقبال از تعریف شاخص‌ها و تعیین وضعیت استان برای چهار سال خبر داد و گفت: در کمیته‌های تخصصی با تعریف شاخص‌ها، وضعیت چهار سال آینده کهگیلویه و بویراحمد را مشخص کردیم و در اختیار رسانه‌های استان قرار می‌دهیم.

به گفته نیک‌اقبال اولویت نخست کهگیلویه و بویراحمد بر اساس این برنامه چهار ساله، بحث آب است و با توجه به پتانسیل‌های خوب موجود در سطح استان، حق کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تأمین آب داده نشده است.

این مسئول راه‌های ارتباطی را از دیگر اولویت‌های کاری استاندار عنوان کرد و گفت: تنها 63 کیلومتر بزرگراه در سطح استان وجود دارد و این در حالی ا‌ست که میزان ایده‌آل در ورودی‌های شهرهای ما باید 774 کیلومتر باشد و تا رسیدن به این رقم خیلی فاصله داریم.

نیک‌اقبال اولویت سوم و چهارم استاندار را عمران شهری و روستایی دانست و خاطرنشان کرد: شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد با دیگر شهرهای هم‌تراز در استان‌های همجوار فاصله داشته و چهره شهری ندارند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم بخش چاروسا به انسان‌هایی شریف و ولایتمدار یاد کرد و گفت:این مردم نسبت به وظیفه خود در قبال نظام تاکنون کوتاهی نداشتند.

وی مهمترین مشکل بخش چاروسا و دیشموک را نبود شبکه گاز دانست و با بیان اینکه 90 کیلومتر خط انتقال بخش دیشموک در مقابل 800 کیلومتر خط انتقال گاز در خراسان جنوبی و گازدار شدن تمام روستاهای این استان، رقمی نیست، اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به این بخش را 60 میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: هزینه نصب هر علمک در شهر قلعه‌رئیسی 19 میلیون تومان تخمین زده شده؛ در صورتی‌که در کشور 3 میلیون تومان است.

نیک‌اقبال با اشاره به وضعیت مالی شهرداری‌های استان، دو عامل نبود درآمد پایدار و نیروی مازاد را باعث کشیدن شهرداری‌ها تا مرز ورشکستگی خواند و تصریح کرد: مناسب شدن وضعیت شهرداری‌ها تابع شرایط کشوری است.

به گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد مشکل قطعی برق چاروسا بررسی و با پیگیری‌های صورت گرفته در سال آینده پایداری برق این بخش مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/82016/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول