اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اداری چاروسا مطرح کرد

قطع سالانه 600 درخت تنومند بلوط در چاروسا به دلیل نبود گاز خانگی

رئیس شورای اداری چاروسا از قطع سالانه 600 درخت تنومند بلوط در چاروسا به دلیل نبود گاز خانگی خبر داد.

قطع سالانه 600 درخت تنومند بلوط در چاروسا به دلیل نبود گاز خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، سیدرضا غلامی‌مقدم شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران چاروسا اظهار داشت: فواید بسیار زیادی را می‌توان برای وجود گاز طبیعی در یک منطقه دانست که هم از نظر اقتصادی و محیط زیستی این سوخت پاک را به عنوان یک عنصر مهم در زندگی مردم معرفی کرده است.

وی گفت: گاز طبیعی یکی از زیرساخت‌های توسعه در هر منطقه است، اما بخش چاروسا با جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر و 120 روستا و 24 دهیاری در فاصله 70 کیلومتری دهدشت همچنان از نعمت گاز طبیعی محروم است.

این مسئول در ادامه گفت: نبود گاز در این بخش مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده که می‌توان به از بین رفتن و گاز گرفتگی چندین نفر از طریق چراغ نفتی اشاره کرد.

غلامی‌مقدم عنوان کرد: از جمله دیگر مشکلات نبود گاز در این بخش باعث شده که بیشتر روستاها خالی از سکنه شوند و به شهرهای همجوار مهاجرت کنند و خدمات عمومی مانند خانه بهداشت‌ها و مدارس قابل استفاده نیستند و در این روستاها مجبور به تخریب آنها می‌شوند.

رئیس شورای اداری چاروسا گفت: نبود گاز باعث شده در هر سال بیش از 600 درخت تنومند و چندین صد ساله بلوط قطع شود که این درختان به زغال تبدیل می‌شوند و فضای سبز و طبیعی بسیار زیبا این منطقه در حال نابودی است.

وی اذعان داشت: با گازرسانی به این منطقه می‌توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد تا مشکلاتی از قبیل مهاجرت، قطعی درخت و گاز گرفتگی برای مردم این روستا بوجود نیاید.

غلامی‌مقدم متذکر شد: به دلیل سردسیری بودن در پخش نفت سفید به مشکل برمی‌خوریم و مردم در بسیاری از مواقع نفت سفید برای گرم کردن خود ندارند که یک معضل بزرگ است.

رئیس شورای اداری چاروسا عنوان کرد: گازرسانی یکی از مصوبات دولت قبل است که به دلیل مشکلاتی اجرایی نشد و مردم این بخش امیدوار هستند که در دولت تدبیر و امید این مشکل به زودی بررسی و برطرف شود و شاهد گازرسانی به این منطقه محروم باشیم.

انتهای پیام/82009/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول