اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش چاروسا خبر داد

شرکت 150 نفر در آزمون طرح آموزشی فرهنگی «ادبستان سعدی» در چاروسا

رئیس آموزش و پرورش چاروسا گفت: در طرح آزمون فرهنگی و آموزشی ادبستان سعدی بیش از 150 دانش‌آموز و فرهنگی این بخش شرکت کردند.

شرکت 150 نفر در آزمون طرح آموزشی فرهنگی «ادبستان سعدی» در چاروسا

احمد الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چاروسا سعدی را بزرگترین معلم اخلاق و تربیت در اواخر قرن هفتم دانست و از دانش‌آموزان و فرهنگیان خواست که از اشعار و پندهای این شاعر بزرگ استفاده کنند.

رئیس آموزش و پرورش چاروسا گفت: سخن سعدی از نظر علوم بلاغی باید به عنوان یک اصل مطرح بوده و سعدی را سرآمد سخن سرایان وقت خود بدانیم.

الهی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌هایی چون بزرگداشت و مسابقه ادبستان سعدی زمینه مناسبی است برای اینکه یادی از سعدی کنیم، چرا که سعدی حق بزرگی بر گردن جامعه ادبیاتی ما دارد.

وی اذعان داشت: طرح آزمون آموزشی و فرهنگی «ادبستان سعدی» با هدف آشنایی دانش‌آموزان و فرهنگیان با مفاهیم ادیبانه و حکیمانه شاعر گرانقدر ایران سعدی شیرازی است.

الهی با بیان اینکه بیش از 120 فرهنگی و 30 دانش‌آموز در این مسابقه به رقابت پرداختند، گفت: در پایان این آزمون در هر رشته دو نفر برای شرکت در مرحله استانی معرفی شدند.

انتهای پیام/82009/ب10/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول