اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان هفته آینده صورت می گیرد

پایان عملیات طرح هادی روستاهای قلعه‌بنی و بلویری در چاروسا

رئیس شورای اداری چاروسا گفت: طرح هادی روستاهای قلعه‌بنی و گشتیاری تا هفته آینده به پایان می‌رسد.

پایان عملیات طرح هادی روستاهای قلعه‌بنی و بلویری در چاروسا

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، سیدرضا غلامی‌مقدم ظهر امروز در بازدید از طرح هادی برخی روستاهای این منطقه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح هادی با هدف زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی صورت می‌گیرد.

 این مسئول با بیان اینکه ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی‌ توسط طرح هادی در روستاها اجرا می‌شود به خدمات خوب بنیاد مسکن در این خصوص اشاره کرد.

غلامی‌مقدم در ادامه گفت: با اجرای طرح هادی در روستاها مهاجرت مردم از روستا به شهر کمتر خواهد شد و مردم بهتر می‌توانند از امکانات عمومی استفاده کنند.

وی گفت: حداقل امکانات رفاهی و خدمات عمومی بر اساس اصول قانون اساسی حق مسلم همه اقشار کشور از جمله روستاییان است به علاوه این‌که محرومیت از امکانات عمومی همواره یکی از مهمترین موارد عدم جذابیت روستاها و عامل بروز مهاجرت و جابجایی جمعیتی است.

رئیس شورای اداری چاروسا با بیان اینکه امسال در 4 روستای چاروسا طرح هادی اجرا شد، ابراز داشت: با اجرا شدن طرح هادی مهاجرت به شهر نسبت به قبل کاهش یافته است.

 غلامی‌مقدم در ادامه گفت: در روستای قلعه‌بنی و بلویری از توابع چاروسا از روزهای نخست سال تاکنون برای اجرای این طرح بنیاد مسکن در حال اقدام بوده که در این روستاها این طرح شامل جدول‌گذاری، زیرسازی و سنگ‌فرش پیاده‌روها است.

بخشدار چاروسا تصریح کرد: اعتبار طرح هادی این دو روستا 120 میلیون تومان بود که تا هفته آینده بطور کامل به پایان می‌رسد.

غلامی‌مقدم جمعیت دو روستا را 400 نفر با حدود 150 خانوار اعلام کرد و گفت: طرح هادی در تمام روستاهای این بخش اجرا می‌شود که از مردم می‌خواهیم در اجرای این طرح با بنیاد مسکن همکاری لازم را داشته باشند. 

انتهای پیام/89002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول