اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

دشمنی آمریکا تمام‌شدنی نیست / مسئولان اخلاق نیکو داشته باشند

امام جمعه کرمان گفت: مسئله انرژی هسته‌ای هم تمام شود، آمریکا برای دشمن‌تراشی با ایران دنبال بهانه‌های دیگری می‌رود.

دشمنی آمریکا تمام‌شدنی نیست / مسئولان اخلاق نیکو داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در آیین نماز جمعه این هفته کرمان که در محل مصلای بزرگ امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: داشتن اخلاق نیکو و نرمش با مردم برای مسئولان ضروری است.

وی تصریح کرد: افرادی که سنگ‌دل هستند و علم مردم‌داری ندارند، نباید برای مردم تصمیم‌گیری کنند و خود را خادم مردم بدانند، مردم‌داری شرایطی دارد که مهم‌ترین آن اخلاق نیکو و برخورد پسندیده است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه رهبری و مدیریت صحیح در مواجهه با مردم باید در اصل امور مدیریتی قرار گیرد، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا همچنان پس از مذاکرات به دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد و این فرد فاقد اصول رهبری و مدیریتی است.

وی افزود: پس از مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 آمریکا باز هم از گفتن خزعبلات دست‌بردار نیست، آمریکا یک مستکبر است و مستکبر در لغت به کسی می‌گویند که در مقابل حق، سر تسلیم فرود نمی‌آورد و آمریکا این چنین است.

جعفری به کسب موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران از پیروزی انقلاب تا به امروز اشاره کرد و گفت: این نظام به لطف خداوند متعال، رهبری‌های خردمندانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و نیز عزم راسخ و استقامت مردم متدین پا برجا مانده است که دشمن در کارشکنی‌ها و توطئه‌های خود علیه این نظام نتیجه نمی‌گیرد.

خطیب جمعه کرمان اذعان داشت: آمریکایی‌ها همیشه از نقشه‌های شوم خود شکست می‌خورند، اما باز هم عبرت نمی‌گیرند و به دنبال توطئه‌ تازه هستند، همان ‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، ما به این مذاکرات خوش‌بین نیستیم و امیدواریم که دولت و مسئولان هرچه سریع‌تر چاره‌اندیشی کنند.

وی افزود: مستکبران عاقل نیستند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد، اگر روزی هم مشکل آنها با ایران بر سر انرژی هسته‌ای که حق مسلم هر کشوری است به توافق برسد، مطمئن باشید در پی بهانه‌ای تازه برای دشمن‌تراشی‌های خود با جمهوری اسلامی ایران برمی‌آیند.

جعفری خاطر نشان کرد: کشوری که سابقه آن در قتل عام مردم دنیا و شکنجه‌های زندانیان مشخص است را مستکبر قرن می‌نامیم و می‌دانیم که به او اعتمادی نیست، آنها در حالی ملت ایران را از انرژی هسته‌ای منع و ترس ساختن سلاح‌های اتمی را مطرح می‌کنند که با یک اراده می‌توانند با همان سلاح‌ها و بمب‌های اتمی جان مردم دنیا را بگیرند.

امام جمعه کرمان با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه پیروزی انقلاب یک معجزه الهی بود، عنوان کرد: مردم و جوانان باید بدانند که قبل از این انقلاب چه افراد فاسد و شهوت‌رانی بر این کشور حکمرانی می‌کردند، در این صورت قدر این انقلاب را می‌دانند و از جان و دل برای حفظ و دفاع از آن زحمت می‌کشند.

وی افزود: از بازگو کردن برخی اعمال پلید و پست شاه خجالت می‌کشم، اما او و پدرش مزدور انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها بودند که جنایت‌های بسیاری را علیه مردم ایران روا داشتند.

جعفری تصریح کرد: یکی از مشکلات و درد ما با شاه این بود که با وجود تمام پلیدی‌ها خود را خوب جلوه می‌داد به چاپ قرآن کریم می‌پرداخت، هر سال به زیارت امام رضا(ع) و دیدار مراجع و علمای وقت می‌رفت، اما از کارهای ننگین خود دست بر نمی‌داشت.

خطیب جمعه کرمان گفت: برخی از روشنفکرنماها از اقدامات انجام شده شاه مانند احداث راه‌آهن سخن به میان می‌آورند، مگر نمی‌دانند که این اقدامات در راستای نوکری وی به اجانب صورت می‌گرفت.

وی خاطر نشان کرد: طی 35 سال پیروزی انقلاب اسلامی ما در تمام عرصه‌های بین‌المللی خوش درخشیدیم و در علم جایگاه خوبی در جهان کسب کردیم، امروز نیز مردم با وجود مشکلات اقتصادی باید در صحنه بمانند و با همکاری مسئولان تمام مشکلات را برطرف کنند.

انتهای پیام/80028/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول