اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم شیرازی:

«گزینه نظامی روی میز است» نشانه بربریت و توحش آمریکا است

یکی از مراجع تقلید گفت: دم از حقوق بشر می‌زنند و می‌گویند گزینه یاغی‌گری روی میز است؛ پس این همه مجامع جهانی برای چه شکل گرفته است؟‌ اینگونه رفتارها توحش و بربریت است.

«گزینه نظامی روی میز است» نشانه بربریت و توحش آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی بیان کرد: یکی از معانی مکر تدبیر و معنی دیگر آن مجازات است.

وی بیان کرد: صدام برای خود امنیت در برابر عذاب الهی قائل بود ولی آخر کار در آن قفس گذاشته شده و با آن وضع دهشت‌بار او را اعدام کردند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: نمونه دیگر قذافی است که تمام محافظین خود را از زنان و دختران انتخاب کرده و هر روز یک لباس تازه می‌پوشید و دلش می‌خواست خودنمایی کند و برای سلامتی خود از شیر تازه شتر استفاده کرده و در سفرهای اروپایی یک شتر با خود به همراه می‌برد.

وی در ادامه با اشاره به سرنوشت شاه مخلوع اظهار کرد: طاغوت زمان ما چه سرنوشتی داشت و هیچ مملکتی او را نمی‌پذیرفت و پدرش رضاخان به جزیره‌ای متروکه تبعید شد؛ این‌ها مصداق کسانی است که تکبر داشته و تصور می‌کنند که عذابی در کار نیست. کسانی که تکبر داشته باشند به عذاب الهی گرفتار می‌شوند و نمونه‌های این مسئله را در زمان خود مشاهده‌ کرده‌ایم. هرچه غیرخدا باشد فانی است چراکه باقی اوست و برای بقا باید به بقاء الله پیوست.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دنیای امروز ما دارای ظاهری متمدن، بهره‌مند از حقوق بشر، دارای مجامع جهانی ناظر بر کار دولت‌ها و قوانین بین‌المللی است که اجازه نمی‌دهد کارهای خلاف صورت گیرد.

وی اضافه کرد: باطن دنیا غیر از این است اگر کسی به این قوانین عمل نکند به او یاغی می‌گویند، آیا کسی که می‌گوید گزینه نظامی روی میز است یاغی نیست؟ کدام مجمع بین‌المللی به شما اجازه حمله داده است؟ آیا این یاغی‌گری نیست؟

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دم از حقوق بشر می‌زنند و می‌گویند گزینه یاغی‌گری روی میز است و رژیم غاصب صهیونیستی می‌گوید اگر صلاح بداند به مراکز اتمی ایران و... حمله می‌کند؛ پس این همه مجامع جهانی برای چه شکل گرفته است؟‌ اینگونه رفتارها توحش و بربریت است.

وی گفت: باطن دنیای کنونی غیر از ظاهر آن است و باطن دنیا وحشتناک است و باید این مسائل گفته و تکرار شود و نمی‌دانم اینها از ما چه می‌خواهند.

این مرجع تقلید یادآور شد: می‌گویند ما می‌خواهیم برنامه هسته‌ای شما سالم باشد، نظارت مستمر در این زمینه کافی است و ما سرسوزن از برنامه صلح‌آمیز منحرف نیستیم؛ شما می‌گویید هیئت بین‌المللی بر صلح‌آمیز بودن هسته‌ای نظارت کند و این کم و زیاد و تعطیل کردن‌ها معنی ندارد.

انتهای پیام/2258/خ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول