اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه:

«مرگ بر آمریکا» همان «اعوذ‌بالله من‌الشیطان‌الرجیم» است

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: «مرگ بر آمریکا» همان «اعوذ‌بالله من‌الشیطان‌الرجیم» است.

«مرگ بر آمریکا» همان «اعوذ‌بالله من‌الشیطان‌الرجیم» است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام علی محمدی بعد از ظهر امروز در آیین گشایش سی‌ و‌ ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم، اظهار داشت: امیدواریم این کار قدمی باشد برای ارتقای «کلمه الله» و خداوند به ما برای دریافت معنویات این شجره طیبه توفیق دهد.

وی افزود: منشا و سرچشمه زندگی به سبک اسلامی، همان قرآن است اما به شرط استجابت دعوت الهی که خداوند در قرآن می‌فرماید که ای مومنان دعوت خدا و رسولش را استجابت کنید تا به شما حیات ابدی ببخشد.

محمدی بیان داشت: قرآن به ما حیات واقعی عطا می‌کند همچنین پیغمبر فرمودند که خانه‌ها‌یتان را با نور قرآن روشنایی ببخشید.

این مسئول با بیان اینکه استجابت کفایت نمی‌کند بلکه به گفته قرآن هر که عمل صالح انجام دهد و ایمان به خدا داشته باشد، نیز هدایت می‌شود و زندگی‌ قرآنی خواهد داشت.

نماینده ولی ‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: بعد از 14 قرن ملت ایران دوباره راه طیبه را پیدا و قرآن را از سفره عقد و جشن و مزارها و سپر بلا بودن نجات داد و در زندگی جاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به وضع موجود راضی بود، بیان داشت: رضایت به وضع موجود در زندگی اجتماعی و  فردی، مورد تایید نیست چراکه خداوند در قرآن مجید می‌فرماید اگر از امری فراغت پیدا کردی خود را برای کارها و سختی‌های بیشتر آماده کن.

محمدی ادامه داد: این دعا را هموار به یاد داشته باشیم «اللهم لا تجعلنی من‌المعارین و لا تخرجنی عن‌التقصیر» به این معنا که خداوندا، مرا از افرادی که دین را به عاریت می‌گیرند قرار نده و مرا از تقصیر خارج نکن.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه گفت: قسمت دوم این دعا به این معناست که هر بنده‌ای هر مقدار عمل صالح انجام داد باز نیز باید خود را مقصر و گناهکار بداند.

وی دومین شرط برای اینکه با قرآن زندگی‌مان سبک اسلامی پیدا کند، تصریح کرد: پناه بردن به خدا از شر شیطان داخلی و خارجی که همان هوای نفس و استکبار بیرون است نیز راه دیگر این مهم به شمار می‌آید.

این مسئول تصریح کرد: ملت ما بعد از 36 سال «مرگ بر آمریکا» را فراموش نمی‌کند که غفلت از استکبار جهانی همان و اسیر توطئه مستکبران شدن، همان است.

وی اضافه کرد: «مرگ بر آمریکا» مانند همان «اعوذ‌بالله من‌الشیطان‌الرجیم» است تا انسان مومن یک لحظه شیطان را از یاد نبرد و ملت فراموش نکند که سلطه‌گران جهانی در پی آنند که منافع خود را به قیمت نابودی استعداد جوانان و آینده این کشور به دست آورد.

به گزارش فارس، سی‌ و‌ ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم از امروز یکم اسفند ماه جاری به مدت شش روز به میزبانی شیراز در تالار حافظ این شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2448/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول