اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مازندران در مجلس خبرگان:

آمریکا در آتش نفرت از مردم ولایتمدار می‌سوزد

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا در آتش نفرت از مردم ولایتمدار می‌سوزد.

آمریکا در آتش نفرت از مردم ولایتمدار می‌سوزد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله علی معلمی امشب در حاشیه همایش اندیشه سیاسی اسلام، مجلس خبرگان و جایگاه ولایت فقیه در جمع خبرنگاران درباره تبیین نقش جایگاه فقیه در جامعه اسلامی، اظهار داشت: ولایت فقیه مبتنی بر ولایت امامان معصومین ما است و ولایت امامان مبتنی بر ولایت شخص پیامبر اسلام(ص) است.

وی با بیان اینکه همه انبیا به ویژه پیامبر اکرم(ص) برای تشکیل حکومت و اداره امور مردم و مومنان فرستاده شده‌اند، ادامه داد: سلسله مراتب پس از پیامبر مکرم اسلام(ص) به امام علی(ع) پس از آن به امامان معصوم رسید و برای عصر غیبت بر اساس رهنمود خود امامان معصوم فقهای عادلی بر جایگاه نیابت بر از امام زمان حق حاکمیت می‌یابند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه به ویژه در شرایطی که جمعی از خبرگان متدین و متعهد فقیه عادلی را برای جایگاه امامت و ولایت انتخاب کرده باشند این ولایت منحصر و متمرکز می‌شود، تصریح کرد: بنابراین ولایتی را که امروز در ایران اسلامی حاکمیت پیدا کرده است مبتنی بر ولایت اهل بیت پیامبر(ص) است.

وی با بیان اینکه ملت رشید ایران بر اساس آموزه‌های دینی و اعتقادات و باورهایی که دارند اطاعت از فقیه عادل را اطاعت از امام معصوم می‌دانند، درباره وظیفه مردم نسبت به ولی‌فقیه بیان کرد: وظیفه اصلی مردم تبعیت از رهنمود‌های فقیه عادل و ولایت امر است.

آیت‌الله معلمی با اشاره به اینکه ملت رشید ایران در طول این 35 سال امتحان خوبی پس داده و در نتیجه خصومت قدرت‌های استکباری نیز حکایت از همین مسئله دارد، ابراز کرد: اگر ملت اطاعت خوبی نداشتند استکبار جهانی اینگونه به هراس نمی‌افتاد و دست به خصومت و توطئه‌های گوناگون نمی‌زد.

وی با بیان اینکه ماهیت ولایت اولیای خدا مقابله با قدرت‌های استکباری است و انبیاء نیز چنین مواضعی داشتند و امامان معصوم(علیهم‌السلام) نیز چنین فرمودند، عنوان کرد: فقیه عادل نیز به یقین موضعش مقابله با سلطه جویی قدرت‌های بزرگ و مقاومت در برابر زورگویی‌های قدرت‌های بزرگ است چراکه وارث انبیا و امامان معصوم است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اعتقاد بر اینکه بر همین مبنا و بر همین اساس است که قدرت‌های استکباری به شیوه‌های مختلف رذیلانه در صدد تضعیف ولایت و امامت بر آمده‌اند، گفت: از سوی دیگر هوشیاری ملت و بصیرت بالای مردم توطئه‌های قدرت‌های استکباری و عوامل آنان را در تضعیف امامت و ولایت خنثی می‌کند و امیدواریم این عزت و اقتدار تا ظهور امام زمان مستدام بماند.

وی راجع به انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: از اینکه قدرت‌های استکباری تلاش‌های خود را در مجلس خبرگان افزایش می‌دهند شکی نداریم اما از سوی دیگر به فضل الهی مطمئنیم.

آیت‌لله معلمی با بیان اینکه هم شورای نگهبان در تعیین صلاحیت‌ها و هم هوشیاری ملت ایران در گزینش و انتخاب افراد معتمد از نفوذ دشمنان در این انتخابات جلوگیری می‌کند، افزود: مردم برای عضویت در مجلس خبرگان فقهای عادل را انتخاب می‌کنند و فقیهی که متدین، خالی از هوی و هوس و هوشیار باشد و توطئه ها، ترفند‌ها و شگردهای دشمن را بشناسد و بتواند در برابر توطئه‌های دشمن مقابله کند.

وی با تأکید بر اینکه یک چنین فقیه و فقهایی را باید برای عضویت در مجلس خبرگان انتخاب کرد، تصریح کرد: تجربه نشان داد ملت بزرگ ایران خوب عمل کرده و خوب عمل می‌کنند.

انتهای پیام/2301/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول