اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

منافع مردم معطل عادت مرسومی به نام دوشغله بودن

دو شغله و یا چند شعله بودن امروزه به عادتی برای برخی از مسئولان شده و آنها در عین حال در چند پست مشغول خدمت هستند که این بار می‌تواند به منافع مردم ضربه بزند.

منافع مردم معطل عادت مرسومی به نام دوشغله بودن

به گزارش فارس از زنجان، به نظر می‌رسد در کشور ما فعالیت برخی در چند شغل و جایگاه مدیریتی امری مرسوم شده و منافع مردم و آرای آن‌ها در سایه منافع شخصی قرار می‌گیرد.

در برخی مواقع تغییر دولت‌ها نیز موجبات این موضوع را تسریع می‌بخشد و تعریف جایگاه جدید برای افرادی که دارای شغل و جایگاه دیگری هستند معمولاً در سطح کشور و استان دیده می‌شود، اما در این میان باید پرسید تلاش مدیران دولتی و هر مسئولی در نظام مقدس جمهوری اسلامی چه در سطح استان و چه در سطح کشور برای تحقق چه موضوعی است؟

آیا غیر از این است که این سمت‌ها وظایف سنگینی بر دوش مدیران هستند برای تحقق اهداف توسعه‌ای استان؟ آیا این اهداف توسعه جدای از اهداف و خواست مردم است؟ همه سوال‌ها و جواب‌ها حول محور مردم می‌چرخد و منافع مردم در راس همه امور باید باشد، اما آیا مدیران ما منافع مردم و شهروندان را دنبال کرده‌اند؟

طی روزهای گذشته مدیر عاملی یکی از اعضای شورای شهر زنجان موجب شد این سوال در اذهان عمومی شکل بگیرد که آیا حضور در شورای شهر و مدیرعاملی شهرک‌های صنعتی استان مصداق دو شغله بودن نیست؟ هر چند مسئولان دولتی از طرح این موضوع در هیئت حل اخلاف برای رسیدگی خبر دادند.

اما باید پرسید حضور در شورای شهر که یک پارلمان شهری است و حوزه فعالیت آن مستقیماً در توسعه شهر و زندگی مردم تاثیرگذار است آیا جایگاه ضعیفی است که باعث ترغیب افراد برای گرفتن پست جدیدی می‌شود؟

اما حضور افراد در چند پست مدیریتی و دولتی همچنان ادامه دارد. مجلس شورای اسلامی تصدی اداری در شرکت‌ها دولتی، نهادهای و موسسات دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می‌کنند را پس از عضویت در شوراها ممنوع می‌داند.

این نظر بنا به استناد ماده واحده قانون استفساریه ماده 28 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 75 از مجلس شورای اسلامی است.

شورای شهر زنجان که در آغاز فعالیت خود است و انتظارات مردم برای داشتن شورایی مقتدر نباید در ابتدای مسیر دچار موضوعات حاشیه‌ای شود و این بر خلاف منافع عمومی شهر است.

با تمام ابعاد مختلف این موضوع باید گفت مردم شهر زنجان اعتماد به افرادی می‌کنند و آن‌ها را امین خود برای حضور در شورای شهر می دانند و نباید این امانت‌داری با منافع شخصی گره بخورد.

مدیریت شهری زنجان در حال حاضر دارای چالش‌های زیادی است و حضور افراد متخصص در آن موجب دلگرمی مردم شهر زنجان می‌شود. شهر زنجان کسورات زیادی طی سال‌های اخیر به خود دیده و انحرافات عملکرد برخی مدیران از بودجه تا وظایف ذاتی آن‌ها وظایف اعضای شورای شهر را دشوار ساخته است.

انتهای پیام/73007/ن۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول