اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی ذهن دانشجو را پویا می‌کند

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: برپایی کرسی‌‌های آزاد اندیشی با موضوع‌های مختلف ذهن دانشجویان را پویا و فعال می‌کند.

برپایی کرسی‌های آزاداندیشی ذهن دانشجو را پویا می‌کند

 به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه امین رستم‌زاده صبح امروز در کرسی هم‌اندیشی در دفتر معاونت فرهنگی دانشگاهی آذربایجان غربی با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: برپایی کرسی‌های آزاداندیشی یکی از مطالبات مقام معظم رهبری قلمداد می‌شود، که باید برای عملیاتی کردن آن گام برداشت، زیرا نتایج مفیدی در بردارد.

وی اضافه کرد: موضوع‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که برای دانشجو دغدغه و شبهه‌آفرین است، باید احصاء و استخراج کرد سپس کرسی‌های آزاداندیشی برپا شود.

رستم‌زاده خاطرنشان کرد: در این صورت فضا و بستری مناسب برای گفتمان چهره به چهره جوانان فراهم می‌شود.

این فعال دانشجویی و فرهنگی با اظهار به اینکه دانشجویان با ذهن پویا و فعال برای توسعه نظام و انقلاب بیشتر تلاش می‌کنند، ادامه داد: چنانچه برای رفع تردیدها و ابهامات قشر فرهیخته مبادرت شود در عرصه‌های مختلف بهتر و جدی‌تر نقش‌آفرینی می‌کنند.

رستم‌زاده اجرای این کرسی‌ها را لبیک به فرمان مقام معظم رهبری دانست و گفت: این موضوع یکی از مطالبات ایشان است که در محافل مختلف به طور جدی مطرح کرده‌اند.

این مدرس دانشگاه بر ضرورت الگوسازی برای جوانان و پرهیز از ارائه الگوهایی با ساختار کلیشه‌ای و تکراری تاکید کرد و اظهار داشت: جوان امروز برای اینکه در اثر پیروی کورکورانه از هنرپیشه‌گان و ورزشکاران خارجی به بیراهه نرود به الگو نیاز دارد.

وی با تاکید بر ضرورت الگوسازی به اهمیت خارج کردن الگوها از حالت کلیشه‌ای و پرداخت فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و گفت: طرحی با عنوان «دانشجو در آئینه صنعت» در این راستا طراحی و اجرا می‌شود که در چند سال اخیر نیز به عنوان ایده خلاق و برتر فرهنگی در استان شناخته شد.

انتهای پیام/61002/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول