اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اعتراض به اظهارات استاندار صورت گرفت

تجمع دانشجویان در حمایت از جایگاه امام جمعه قزوین + تصاویر

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در اعتراض به صحبت‌های استاندار علیه امام جمعه موقت قزوین در مقابل استانداری این استان تجمع کردند.

تجمع دانشجویان در حمایت از جایگاه امام جمعه قزوین + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در اعتراض به صحبت‌های استاندار قزوین خطاب به امام جمعه موقت قزوین در مقابل استانداری تجمع کردند.

این تجمع از ساعت 11:40 دقیقه پیش از ظهر در مقابل استانداری برگزار شد و دانشجویان با نوشتن دست نوشته‌هایی همچون «به دانش‌آموزان اجازه دهید تا از رئیس جمهورشان انتقاد کنند»، «عدالت در مرام عابدینی است، بصیرت در کلام عابدینی است»، «دولت در مقابل انتقادات شرح صدر نشان دهد»، «منتقدان دولت/ بی‌سوادان دولت»، «استاد ما ملازم رهبر است، مفسر قرآن پیغمبر است»، «توقع دارید قبل از هر خطبه بگوییم: روحانی مچکریم» و .... از حجت‌الاسلام عابدینی حمایت کردند.

برخی از حاضرین در این تجمع به نشانه اعتراض بر دهان‌های خود چسب زده بودند.

در انتهای این تجمع بیانیه‌ای توسط یکی از دانشجویان قرائت شد و حاضران با تکبیر حمایت خود را اعلام کردند.

در میان حاضرین در تجمع بهمن آذرپور طلبه حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: تجمعی که امروز صورت گرفت پیرامون بی اخلاقی‌های صورت گرفته به دانشمند بزرگ شهر قزوین، خطیب موقت قزوین حجت‌الاسلام عابدینی بود و این تجمع بدون هیچ شعار و بی‌اخلاقی صورت گرفت.

وی افزود: این تجمع توسط دانشجویان اتفاق افتاد و از هیچ گروهکی خاصی حمایت نشده است و این تجمع به صورت خودجوش اتفاق افتاد و تنها خواسته ما این است که شخصیت افراد حقیقی و حقوقی به خصوص علما حفظ شود.

بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین ضمن اشاره بر حماسه حضور مردم مومن و انقلابی در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر میهن عزیز ایران اسلامی که یادآور خروش و غیرت مردم در بهمن 57 بود، اظهار می‌کند: بار دیگر عصبانیت دشمنان قسم خورده این مردم را برانگیخت و به آنان نشان داد که با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی نه تنها ذره‌ای از غیرت دینی و حضور مردمی کاسته نشده است بلکه نسل جدید انقلاب نیز با شور و شعوری که از پدران و مادران خود به ارث برده‌اند در این صحنه صف آرایی خواهند کرد.

این بیانیه می‌افزاید: بی‌شک پیام این راهپیمایی برای بیگانگان چیزی جز کنار زدن گزینه پوسیده نظامی از روی میز و آمادگی همه جانبه مردم همیشه در صحنه نبود.

در این بیانیه آمده است: این راهپیمایی پیام دیگری نیز برای مسئولان داخلی کشور داشت و آن این بود که مردم فهیم مشکلات و نابسامانی‌های موجود را به پای نظام جمهوری اسلامی انقلاب و رهبری عظیم الشان نخواهند گذاشت و مصرانه از مجریان می‌خواهند به این بی تدبیری‌ها پایان دهند.

بیانیه تشکل‌های دانشجویی تصریح می‌کند: در این میان اتفاق تلخی که پیش از فرارسیدن 22 بهمن ماه رخ داد خاطر دوستان انقلاب خصوصا روحانیون و دانشگاهیان را آزرده ساخت، نخبگان این مردم که از سخنان ناشیانه رئیس جمهور در کم سواد خواندن منتقدان رنجیده بودن شاهد توهین بی سابقه استاندار قزوین به امام جمعه محترم استان قزوین بودند.

در این بیانیه آمده است: به راستی این است نسیم تدبیر و امید و اعتدال بیم آن می‌رود این بدعت خطرناک که توسط استاندار محترم بنا نهاده شده است راه را برای توهین به روحانیون علما و نخبگان باز کند که در آن صورت خود استاندار نیز از این قضیه در امان نخواهد بود. جناب روزبه که توهین رئیس جمهور به منتقدان را با پذیرش نقد افراد متخصص توجیه می‌کند چگونه بدون تخصص در ایراد خطبه‌های نماز جمعه برای امام جمعه محترم جناب حجت‌الاسلام عابدینی تعیین تکلیف کرده و وی را به بی‌عدالتی و بی انصافی متهم می‌کند آیا تهمت به امام جمعه دانشمند استان عدالت و انصاف است.

این بیانیه تأکید می‌کند: وقتی رئیس جمهور محترم در جمع اساتید به نخبگان منتقد توهین می‌کنند و این سخنان از تریبون رسانه ملی به گوش همگان می‌رسد چگونه توقع دارید که ائمه جمعه این موضوع را به صورت درگوشی گوشزد کنند و هیچگونه اظهار نظر عمومی کنند.

در بیانیه دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های استان قزوین آمده است: جناب آقای روزبه جنابعالی که از اوان انقلاب همواره در متن حرکت مردم حضور داشته‌اید و زحمات زیادی را برای اعتلا و پیشرفت این استان متحمل شده‌اید باید بدانید که مردم مومن و انقلابی و خصوصا دانشگاهیان هرگز توهین به علما و روحانیون را بر نمی‌تابند و در مقابل آن خواهند ایستاد.

این بیانیه می‌افزاید: شناخت چند ساله ما از حجت‌الاسلام عابدینی امام جمعه محبوب و مفسر قرآن که با حضور در پای سخنان ایشان حاصل شده است این است که ایشان هرگز تریبون نماز جمعه را خرج گرایشات سیاسی و جناحی نمی‌کنند.

بیانیه تشکل‌های دانشجویی تأکید می‌کند: به راستی مردم قزوین هنوز انتقادهای ایشان به دولت گذشته را فراموش نکرده‌اند، بنابر این توقع ما از جنابعالی این است که تریبون استانداری را خرج گرایشات جناحی خود نکنید و به تأسی از رئیس جمهور از این چهره برجسته حوزه و دانشگاه عذرخواهی نمایید. دانشجویان انقلابی استان منتظر عذرخواهی شما خواهند ماند.

انتهای پیام/77007/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول