اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل:

سالانه بیش از 700 برنامه ورزش همگانی در اردبیل برگزار می‌شود

مدیر‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت:‌ سالانه بیش از 700 برنامه ورزش همگانی در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل برگزار می‌شود.

سالانه بیش از 700 برنامه ورزش همگانی در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج صبح امروز در اولین جلسه شورای راهبردی توسعه ورزش همگانی استان اردبیل اظهار داشت: ما با همکاری 18 دستگاه اجرایی تلاش می‌کنیم تا با کمترین هزینه و اعتبار به توسعه ورزش همگانی اقدام کنیم به طوری که با تلاش‌های انجام شده استان اردبیل در سال 91 بر اساس ارزیابی‌های کشوری رتبه اول توسعه و گسترش ورزش همگانی را به دست آوردیم.

وی با اشاره به حوزه‌های مختلف ورزش اعم از ورزش حرفه‌ای، قهرمانی و همگانی تصریح کرد: در ورزش حرفه‌ای باید بخش خصوصی ورود پیدا کند که در کلان کشوری در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستیم به طوری که در استان اردبیل نیز تنها شهرداری و ذوب آهن به این حوزه ورود پیدا کرده‌اند به طوری که تیم فوتبال شهرداری اردبیل در لیگ دسته دو حضور دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل بهره‌گیری از ظرفیت کارخانه‌های بزرگ همچون سیمان، ‌آرتاویل تایر و سبلان پارچه را در حوزه تیمداری و فعالیت‌های ورزشی ضروری بیان کرد و افزود: ما در حال حاضر 21 ورزشکار صاحب نام در لیگ برتر مسابقات ورزشی داریم که اگر اسپانسر قوی داشته باشیم می‌توانیم با جذب این بازیکنان و ورزشکاران تیمی قوی را عازم مسابقات کشوری کنیم.

پازاج گفت: در بخش قهرمانی پیشینه اردبیل درخشان است به طوری که این استان جزو چهار یا پنج استان برتر در کشور محسوب می‌شود که نمونه آن افتخارآفرینی ورزشکاران این استان در المپیک لندن بود که ما با کسب یک مدال نقره جزو هشت استان کشوری بودیم که در المپیک مدال کسب کرد.

پایگاه قهرمانی ورزش در اردبیل توسعه و تقویت پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما با تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش در حوزه استعداد‌یابی به امضا رساندیم، قرار است پایگاه قهرمانی ورزش در اردبیل دوباره راه‌اندازی شده و با قوت به کار خود ادامه دهد.

دبیر شورای راهبردی توسعه ورزش همگانی استان اردبیل ابراز داشت: در بخش ورزش همگانی که پایه و اساس ورزش قهرمانی و حرفه‌ای محسوب می‌شود همه تلاش‌ها بر این است تا این حوزه بهتر و شایسته نهادینه شده و تقویت شود تا با شاخص توسعه‌یافتگی بتوانیم سلامت افراد جامعه را تامین کنیم.

پازاج یکی از اصول تامین سلامت افراد جامعه را در کنار تغذیه مناسب و بهداشت، بحث ورزش اعلام کرد و یادآور شد: در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته با ترغیب مردم به 30 دقیقه ورزش کردن در روز جلوی هزینه‌های میلیاردی حوزه بهداشت و درمان را می‌گیرند.

وی اهمیت ایجاد شور و نشاط در جامعه و سیاست دولت و ورزش و جوانان در توسعه ورزش همگانی را بیان کرد و ادامه داد: کسب سلامتی و حفظ آن بین آحاد مردم بسیار ضروری است چرا که زندگی سالم به همراه کسب مهارت‌های زندگی بدون ورزش امکان‌پذیر نیست و مشکل فقر حرکتی باید به نحوی برطرف شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل با اشاره به اقدام خطیر صدا و سیما و شبکه سوم سیما در راه‌اندازی رویدادهای همگانی به صورت هفتگی در یکی از استان‌های کشور تصریح کرد: ما در استان اردبیل با مشارکت 18 دستگاه بیش از 401 برنامه ورزش همگانی برگزار کردیم که 221 برنامه و فعالیت مربوط به ورزش همگانی در روستاها بوده است.

پازاج به برگزاری همایش پیاده‌روی بزرگ در مشگین‌شهر با حضور 40 هزار نفر جمعیت، برگزاری مسابقات بازی‌های بومی و محلی،‌ ورزش کارکنان و کارمندان را از برنامه‌های اجرا شده در یک سال اخیر عنوان کرد.

این مسئول گفت: در سال 91 استان اردبیل در بین استان‌های کشور با کسب 905 امتیاز رتبه اول را به دست آورد و امسال نیز به نظر می‌رسد همین جایگاه برای استان اردبیل تکرار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی وسیع‌تر در سال‌جاری همایش بزرگ پیاده‌روی در تفرجگاه ارس پارس‌آباد و با حضور 70 هزار نفر جمعیت برگزار شد و در کنار آن شاهد برگزاری 300 برنامه ورزشی در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در استان بودیم.

پازاج افزود: در سال‌جاری بیش از 394 برنامه همگانی در استان اردبیل اجرا شده که با احتساب برنامه‌های ایام دهه فجر این تعداد ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود عنوان کرد: در سال 93 و تقویم ورزشی در حال تدارک پیشنهاداتی به استاندار هستیم که انتظار داریم مورد توجه و تصویب قرار گیرد.

انتهای پیام/62007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول