اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

اداره کار پاسخگوی ایرادات قانون کار نیست

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: ایرادات قانون باید توسط نمایندگان مردم در مجلس برطرف شود، به طوری که این مجموعه پاسخگوی ایرادات نبوده و نباید اداره کار را مقصر جلوه داد.

اداره کار پاسخگوی ایرادات قانون کار نیست

علی سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: مسائل مربوط با قرارداد موقت کار و قرارداد کار معین از دغدغه‌های جامعه کارگری محسوب می‌شود، که نمایندگان مردم در مجلس برای رفع اشکالات مربوط باید تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های جمعی اشکالات نهفته در قانون کار را باید به نمایندگان مردم در مجلس انعکاس دهند، افزود: کارشناسان اداره کار به اجرای مواد قوانین مختلف از جمله قانون کار ملزم هستند، و رفع ایرادات آن وظیفه نمایندگان مجلس است.

وی ادامه داد: گاهی با کارگرانی روبه‌رو می‌شویم که با وجود 16 سال سابقه کار در یک کارگاه‌ به دلیل اینکه قرارداد کار معین با کارفرما منعقد کرده اند، بعد از اتمام قرارداد شغل خود را از دست داده و پیرو آن به اداره کار شکایت می‌کنند، حال آنکه قانون کار برگشت به کار برای چنین نیرویی را منع کرده است و کارشناسان نمی‌توانند برای برگشت به کار رای دهند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه این نقایص قانونی به کارشناس حقوقی اداره کار ارتباطی ندارد، اضافه کرد: این موضوع را بارها در مجامع مختلف، تشکلات کارگری و... بیان کرده‌ایم، تا نسبت به آن روشن شوند.

انتهای پیام/61002/صا20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول