اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اقتصادی:

جنگ نرم توسط امواج رسانه‌ها هدایت می‌شود

تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اقتصادی گفت: جنگ نرم توسط فرماندهان و سربازان هدایت نمی‌شود و امواج رسانه‌های متعدد هستند که این کار را انجام می‌دهند.

جنگ نرم توسط امواج رسانه‌ها هدایت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود کاظمی‌مقدم امشب در نشست تخصصی قرآن، انقلاب و رسانه در محل نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان کرمان اظهار داشت: رسانه اکنون به عنوان یکی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر در بخش‌های گسترده و مناسبات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دینی و ... محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: عصر کنونی، عصر ارتباطات و رسانه نام برده می‌شود و ابزار اصلی جنگ نرم و جنگ روانی را رسانه‌ها تشکیل می‌دهند.

کاظمی‌مقدم با بیان اینکه بخش اعظمی از زندگی بشر را رسانه‌ها در برگرفته‌اند، افزود: بشر امروز خواسته یا ناخواسته با رسانه‌ زندگی می‌کند و کار، تفریح و تمام شئونات زندگی ما وابسته به رسانه است.

وی با اشاره به مزایا و مضرات رسانه‌های مختلف خاطر نشان کرد: اگر بینش ارزشی و معیار صحیحی پشت این رسانه وجود داشته باشد به عنوان ابزار تعالی از آن یاد می‌شود.

کاظمی‌مقدم تصریح کرد: اما اگر عقبه رسانه بینش منحط وجود داشته باشد، همچنان که در بنگاه‌های رسانه‌ای صهیونیستی، سرمایه‌داران و چپاولگران وجود دارد، ابزاری مضر به حساب می‌آید.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اقتصادی با بیان اینکه رویکرد جوامع غرب به ارزش‌های دینی و معنویت است، گفت: رسانه‌ها تلاش می‌کنند که شبه‌‌دینی درست کنند که جایگزین ارزش‌های واقعی دین شود.

وی ابراز داشت: جریان یک سویه اطلاعات در غرب این اقبال معنویت و دین‌مداری را به نفع خود هدایت می‌کند و این وظیفه رسانه‌ها است که به این موضوع بپردازند.

کاظمی‌مقدم بیان داشت: این جریان در جوامع اسلامی اثر گذاشته و سبک زندگی ما را تغییر داده است، غرب جنگ نرم را با عنوان جنگ در اتاق نشیمن می‌داند.

وی عنوان کرد: این فرماندهان و سربازان نیستند که جنگ نرم را هدایت می‌کنند، امواج رسانه‌های متعدد از جمله تلفن همراه، رایانه‌های شخصی، شبکه‌های مختلف این کار را انجام می‌دهند.

کاظمی‌مقدم با اشاره به ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: تاثیرگذارترین نهاد بر افکار عمومی انسان‌ها، رسانه است و این تغییر نگرش توسط غرب در مسائل آخر‌الزمان، شیطان، سرنوشت و ... نیز بیان می‌شود.

وی گفت: هدفمندی و حکمت در آفرینش، حرکت تعاملی انسان، عدالت و سنت‌های الهی، ستم‌ستیزی از مظلوم، اخلاق‌محوری از جمله مواردی است که رسانه‌های خوب باید مدنظر قرار دهند.

کاظمی‌مقدم افزود: امانتداری، صداقت، استقلال، وقایع‌نگاری، وفاداری، جذابیت، حقیقت‌گرایی، اصلا‌ح‌گری از جمله اصول اخلاقی رسانه‌ای است.

انتهای پیام/80017/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول