اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی

کتاب جنگ نرم منتشر می‌شود

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از انتشار چاپ نهم کتاب جنگ نرم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کتاب جنگ نرم منتشر می‌شود

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب جنگ نرم اظهار کرد: نویسنده در فصل اول به مباحث مقدماتی در زمینه انواع جنگ سخت، نیمه‌سخت و نرم می‌پردازد به طوری که تعریف مفاهیم، رابطه جنگ و استعمار و اهمیت جنگ نرم در این فصل تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: نویسنده در این فصل به مباحث مقدماتی و مفهوم‌شناسی در حوزه جنگ نرم پرداخته و علاوه بر تعریف جنگ نرم نیم‌نگاهی به تاریخچه آن و واژگان هم افق آن داشته و اهمیت این نوع جنگ را در مقایسه با جنگ‌های سخت و نیمه سخت ارائه می‌کند.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه فصل دوم دارای عنوان مبانی فکری و نظری جنگ نرم غرب بر ضدجمهوری اسلامی است، گفت: چگونگی تقابل غرب با نظام جمهوری اسلامی در این فصل تبیین شده است و به نظر نویسنده جنگ نرم به دلیل قطع دست غربیان از منابع ملی کشور و ورود ایران به حریم علوم و فنون پیشرفته و ... روی داده است.

وی عنوان کرد: فصل سوم این کتاب به معرفی اجمالی ابزارهای مختلف جنگ نرم و کارکردهای تهاجمی آن‌ها می‌پردازد و ابزارهایی مانند روزنامه،‌ رادیو و تلویزیون، اینترنت، ماهواره، ایمیل، رمان، ‌داستان‌های کوتاه و بلند، فیلم و سینما و سرگرمی‌های کودکان و نشریات عمومی را مطرح می‌کند.

روحانی با اشاره به فصل چهارم کتاب با عنوان ابعاد جنگ نرم گفت: مقام معظم رهبری در فرازی از سخنان خود فرمودند مدت‌هاست که جنگ همه جانبه علیه انقلاب اسلامی ایران شروع شده و دشمنان انقلاب با استفاده از همه ابزارها، شگردها و روزنه‌های ممکن می‌کوشند تا به انقلاب ضربه وارد کنند.

وی ادامه داد:‌ نویسنده در این فصل ابعاد 32 گانه‌‌ای از جنگ نرم را در حوزه‌های دینی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و حقوقی نشان می‌دهد.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: فصل پنجم کتاب راه‌های مقابله با جنگ نرم را عنوان کرده که در زمینه ابعاد پیچیده جنگ نرم به ارائه راهکارهای 19 گانه‌ای برای تقابل با این جنگ بزرگ می‌پردازد و نویسنده در این فصل مسئولان سیاسی، ‌اقتصادی و هنری جامعه را مخاطب قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ نویسنده در این کتاب تلاش کرده که نگاهی نو و جامع به بحث جنگ نرم داشته باشد به همین دلیل ضمن پرداختن به مبانی جنگ نرم ابزارهای گوناگون جنگ را در حوزه‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حقوقی و عاطفی مورد کاوش قرار می‌دهد و سرانجام راه‌های مقابله با این جنگ عظیم و همه جانبه را تشریح می‌کند.

کتاب جنگ نرم توسط احمد حسین شریفی تالیف شده و چاپ نهم این کتاب در آینده‌ای نزدیک با تیراژ 2 هزار عدد و قیمت هفت هزار و 500 تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول