اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خبر داد

سرطان پوست و سینه شایع‌ترین سرطان‌ها در چهارمحال و بختیاری

کارشناس بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرطان‌های شایع در استان، گفت: سرطان پوست، معده، سینه، روده بزرگ و راست روده از سرطان‌های شایع در استان است.

سرطان پوست و سینه شایع‌ترین سرطان‌ها در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، هوشنگ ناصری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با موضوع هفته مبارزه با سرطان، اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس میانگین کشوری ثبت موارد ابتلاء به سرطان در کشور یک در هزار نفر گزارش شده است.

وی با اشاره به ثبت سالانه 400 تا 500 مورد بیمار سرطانی جدید در استان گفت: این آمار در چهارمحال و بختیاری نزدیک به نرم کشوری است.

ناصری با اشاره به سرطان‌های شایع در استان گفت: سرطان پوست، معده، سینه، روده بزرگ و راست روده از سرطان‌های شایع در استان است.

کارشناس بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر سرطان‌های گوارشی بیشترین جمعیت افراد مبتلا به سرطان در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: در استان چهارمحال و بختیاری سرطان پوست در بین مردان استان به دلیل تابش بیشتر اشعه ماورای بنفش و ارتفاع بالای استان شایع‌تر از زنان است.

وی از اجرای بیش از 10 عنوان ویژه‌برنامه در هفته مبارزه با سرطان در استان خبر داد و گفت: دوسوم راه درمان سرطان تشخیص به‌هنگام است که متأسفانه این موضوع در استان بسیار مورد کم توجهی قرار گرفته است.

ناصری خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک‌هزار و 850 بیمار سرطانی زیرپوشش خدمات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد هستند.

انتهای پیام/68001/صا20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول