اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد

ضروری‌ترین ابزار درمان بیماران سرطانی کاشان در انتظار ترخیص از گمرک

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از دستگاه رادیوتراپی به عنوان یکی از ضروری‌ترین تجهیزات درمان بیماران سرطانی در کاشان نام برد که منتظر ترخیص از گمرک است.

ضروری‌ترین ابزار درمان بیماران سرطانی کاشان در انتظار ترخیص از گمرک

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، داود خیرخواه صبح امروز به مناسبت روز جهانی مبارزه با سرطان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 600 بیمار سرطانی در سامانه دانشگاه علوم پزشکی کاشان به ثبت رسیده است که کمک‌های درمانی و بستری از دانشگاه علوم پزشکی کاشان دریافت می‌کنند.

وی در عین حال اذعان داشت: احتمال این که تعداد بیماران سرطانی بیش از آن چه در سامانه دانشگاه علوم پزشکی کاشان به ثبت رسیده است، وجود دارد.

به گفته وی، از 600 نفر بیمار سرطانی به ثبت رسیده در سامانه دانشگاه علوم پزشکی کاشان 288 نفر مرد و 312 نفر خانم هستند که از این دانشگاه کمک‌های درمانی و بستری دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای درمان‌های بستری و سرپایی بیماران سرطانی شهرستان کاشان نزدیک به یک میلیارد تومان از محل کمک‌های دولتی هزینه می‌کند که این میزان هزینه بخشی از هزینه‌های درمانی این بیماران را پوشش می‌دهد.

 وی خاطرنشان کرد: بررسی عوامل و نوع سرطان‌ها در کاشان هنوز انجام نشده است، اما در برخی از نقاط کشور بر حسب توزیع جغرافیایی هر منطقه است. 

به گفته وی، محققان و حوزه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان باید عوامل و نوع سرطان‌ها در شهرستان کاشان را بررسی کنند، اما توزیع جغرافیایی هر منطقه می‌تواند عامل کلی سرطان‌ها باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از دستگاه رادیوتراپی به عنوان یکی از ضروری‌ترین تجهیزات درمان بیماران سرطانی در کاشان نام برد و افزود: پیش پرداخت خرید دستگاه رادیوتراپی درمان بیماران سرطانی توسط خیران شهرستان کاشان انجام شده و منتظر ترخیص از گمرک است.

خیرخواه با اشاره به این که بیمارستان بیماری‌های خاص آیت‌الله یثربی(ره) با بخش رادیوتراپی «پرتو درمانی» در محل مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان آماده بهره‌برداری شده است، ابراز داشت: انتظار می‌رود با وارد شدن دستگاه رادیوتراپی و نصب امکانات و تجهیزات و نیز افتتاح و بهره‌برداری از این بیمارستان، بیماران سرطانی‌ در شهرستان کاشان از خدمات آن بهره‌مند شوند و نیازی به عزیمت آنان به شهرهای تهران و قم نباشد.    

این مسئول، عوامل ژنتیکی، مصرف غذا و مایعات داغ، غذاهای چرب، چاقی، مصرف بیش از حد گوشت قرمز، مواد نگهدارنده در برخی از غذاهاو مواد خوش رنگ‌کننده، الکل و دخانیات، غذاهای کبابی و دودزده، غذاهای سوخته، تضعیف سیستم دفاعی بدن ناشی از بی‌خوابی، موبایل ، امواج و پرتوها، امواج رادیویی، امواج طول موج کوتاه رادیویی، اشعه ماورای بنفش، نور مستقیم و شدید خورشید، عوامل ویروسی و میکروب را از جمله عوامل شیوع بیماری سرطان اعلام کرد.

خیرخواه همچنین کاهش وزن توصیه نشده طی مدت یک‌ماه، نفخ شکم، سوء هاضمه، اشکال در بلع، تغییر در سینه خانم‌ها و خون‌ریزی از نوک پستان، تغییر رنگ پوست، کبودی بدن، خون دماغ، خون‌ریزی رحم، خون‌ریزی‌های غیرعادی سیستم گوارشی، تغییر خال‌های بدن، درد شکم و افسردگی، توده‌های غیر عادی در بدن، تب‌های طولانی و بدون علت، گره‌های لنفاوی در بدن و بزرگ شدن غیر طبیعی و بدون درد آن، خستگی بی‌دلیل و سرفه‌های شدید افراد سیگاری را از علایم بروز سرطان برشمرد.

وی  همچنین با اشاره به این که برخی از سرطان‌ها با غربالگری و تشخیص به موقع قابل درمان هستند متذکر شد: افرادی که سابقه سرطان روده بزرگ دارند، ترک دخانیات و الکل، ورزش و فعالیت‌های فیزیکی، مصرف آنتی اکسیدان‌ها موجود در میوه و سبزی‌ها، محافظت بدن از نور شدید خورشید و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، مصرف غلات در رژیم غذایی و غربالگری به موقع در پیشگیری از سرطان نقش مهمی دارند.

هفته مبارزه با سرطان از 8 تا 15 بهمن است و 14 بهمن به عنوان روز جهانی سرطان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2406/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول